הבדלים בין גרסאות בדף "קריאה בשטרי הדיוטות בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 91: שורה 91:
<BR/>וכך פסק להלכה מרן ב'''שלחן ערוך''' (טז).
<BR/>וכך פסק להלכה מרן ב'''שלחן ערוך''' (טז).


====לשון הקודש====
כתב ה'''דרכי משה''' (ח) לדקדק מדברי התוס' שלא אסרו אלא בלשון לעז, אבל אם כתובים בלשון הקודש מותר, לפי שהלשון עצמו יש בו קדושה ולומד ממנו דברי תורה.
כתב ה'''דרכי משה''' (ח) לדקדק מדברי התוס' שלא אסרו אלא בלשון לעז, אבל אם כתובים בלשון הקודש מותר, לפי שהלשון עצמו יש בו קדושה ולומד ממנו דברי תורה.
וכתב שאף שיש חולקים, כיון שהוא איסור דרבנן יש לסמוך להקל. וכן פסק פ'''רמ"א''' (טז). <BR/>
וכתב שאף שיש חולקים, כיון שהוא איסור דרבנן יש לסמוך להקל. וכן פסק ב'''רמ"א''' (טז). <BR/>
אבל הרבה אחרונים חלקו על דבריו ואסרו אף בלשון הקודש. ה'''בית חדש''' (ה ד"ה מיהו נראה) כתב שלשון הפוסקים לא משמע כן, וגם התוס' שכתבו לשון לעז הוא לאו דווקא. וכן הסכים ה'''טורי זהב''' (יג). וה'''מגן אברהם''' (כד) כתב שכן משמע גם באגודה הנ"ל. וכן הכריע הרב '''אליה רבה''' (מ) וה'''משנה ברורה''' (עב).
אבל הרבה אחרונים חלקו על דבריו ואסרו אף בלשון הקודש. ה'''בית חדש''' (ה ד"ה מיהו נראה) כתב שלשון הפוסקים לא משמע כן, וגם התוס' שכתבו לשון לעז הוא לאו דווקא. וכן הסכים ה'''טורי זהב''' (יג). וה'''מגן אברהם''' (כד) כתב שכן משמע גם באגודה הנ"ל. וכן הכריעו הרב '''אליה רבה''' (מ) וה'''משנה ברורה''' (עב).


===ספרי חכמות ורפואות===
===ספרי חכמות ורפואות===

תפריט ניווט