הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין פרק האישה נקנית"

שורה 148: שורה 148:
ב. משום שהצורך במניין הוא למעט מאחר ובעבד אין שום קניין שממעטת בו, לכן לא מנינו מניין.
ב. משום שהצורך במניין הוא למעט מאחר ובעבד אין שום קניין שממעטת בו, לכן לא מנינו מניין.
=== '''מפרשים על הסוגיה:''' ===
=== '''מפרשים על הסוגיה:''' ===
'''האם שטר קידושין צריך להיכתב לשמה?'''
==== '''האם שטר קידושין צריך להיכתב לשמה?'''  
בגמרא קידושין ט. הסתפק בכך ריש לקיש צדדי ההסתפקות: א. מאחר שמקישים הביה ליציאה שנאמר:"כי־יקח איש אשה ובא אליה ושנאה" וכמו שביציאה הגט צריך להיות לשמה ה"ה (הוא הדין) ההביה הקידושין צריכים להיות לשמה. ב. או שמקישים את ההביות זב לזה, כלומר, כמו שבקידושי כסף לא צריך שכסף הקידושין יהיה טבוע לשמה, כן בקידושי שטר לא צריך שהשטר ייכתב לשמה.
בגמרא קידושין ט. הסתפק בכך ריש לקיש צדדי ההסתפקות: א. מאחר שמקישים הביה ליציאה שנאמר:"כי־יקח איש אשה ובא אליה ושנאה" וכמו שביציאה הגט צריך להיות לשמה ה"ה (הוא הדין) ההביה הקידושין צריכים להיות לשמה. ב. או שמקישים את ההביות זב לזה, כלומר, כמו שבקידושי כסף לא צריך שכסף הקידושין יהיה טבוע לשמה, כן בקידושי שטר לא צריך שהשטר ייכתב לשמה.
'''מסקנת הסוגיה''' מקישים הביה ליציאה ושטר קידושין צריך להיכתב לשמה.
<big>'''מסקנת הסוגיה'''</big> מקישים הביה ליציאה ושטר קידושין צריך להיכתב לשמה.
'''האם צריך להקנות לאישה את שטר הקידושין?'''
=== '''האם צריך להקנות לאישה את שטר הקידושין?''' ===
'''הקדמה''': אי אפשר להקנות דבר שנכתב באיסורי הונאה אלא אם כן אין צורך בהקניה ואז מותר לכתוב באיסורי הנאה.
'''הקדמה''': אי אפשר להקנות דבר שנכתב באיסורי הונאה אלא אם כן אין צורך בהקניה ואז מותר לכתוב באיסורי הנאה.
'''הר"ן''': מכוח זה שהוקש הביה ליציאה גט שכתבו על איסורי הנאה כשר, וה"ה שטר הקידושין. מה שאין כן בשטרות מקח שנכתבו על איסורי הנאה פסולים לפי שיש להם קניין.
'''הר"ן''': מכוח זה שהוקש הביה ליציאה גט שכתבו על איסורי הנאה כשר, וה"ה שטר הקידושין. מה שאין כן בשטרות מקח שנכתבו על איסורי הנאה פסולים לפי שיש להם קניין.
38

עריכות