הבדלים בין גרסאות בדף "הפסקה בקריאת שמע"

נוסף בית אחד ,  17:29, 17 בנובמבר 2021
מ
מ (←‏להפסיק למודים: הבהרת דעת הבית יוסף)
שורה 59: שורה 59:
* מסביר ה'''ב"י''' בדעת '''רבינו יונה''' שהכוונה היא לא שלא יגיד כלום, שאז אין זה הפסק כלל, אלא שיגיד רק תיבת מודים ולא את כל מודים דרבנן. ומביא שכך נראה מדברי '''הר"ד אבודרהם''' {{מ|עמ' פה}} ושכך פסק ב'''תרומת הדשן''' {{מ|סי' ב}}
* מסביר ה'''ב"י''' בדעת '''רבינו יונה''' שהכוונה היא לא שלא יגיד כלום, שאז אין זה הפסק כלל, אלא שיגיד רק תיבת מודים ולא את כל מודים דרבנן. ומביא שכך נראה מדברי '''הר"ד אבודרהם''' {{מ|עמ' פה}} ושכך פסק ב'''תרומת הדשן''' {{מ|סי' ב}}
* פסק ב'''שו"ע''' שיפסיק ויאמר תיבת מודים בלבד.
* פסק ב'''שו"ע''' שיפסיק ויאמר תיבת מודים בלבד.
* הט"ז {{בספריא|Turei_Zahav_on_Shulchan_Arukh%2C_Orach_Chayim.66.3|ס"ו ג'}}, ה'''עולת תמיד''' וה'''נחלת צבי'''מבארים בדעת השו"ע שהכוונה ל"מודים אנחנו לך" ולא למילה "מודים" בלבד.
* הט"ז {{בספריא|Turei_Zahav_on_Shulchan_Arukh%2C_Orach_Chayim.66.3|ס"ו ג'}}, ה'''עולת תמיד''' וה'''נחלת צבי''' מבארים בדעת השו"ע שהכוונה ל"מודים אנחנו לך" ולא למילה "מודים" בלבד.
* וכן פסקו ב'''קיצור שולחן ערוך''' <small>{{ויקיטקסט|קיצור_שולחן_ערוך_מנוקד_-_טז|ט"ז ג'}}</small> וב'''פניני הלכה''' - שישתחווה ויענה "מודים אנחנו לך" ולא יותר.
* וכן פסקו ב'''קיצור שולחן ערוך''' <small>{{ויקיטקסט|קיצור_שולחן_ערוך_מנוקד_-_טז|ט"ז ג'}}</small> וב'''פניני הלכה''' - שישתחווה ויענה "מודים אנחנו לך" ולא יותר.