הבדלים בין גרסאות בדף "קריאה בשטרי הדיוטות בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 59: שורה 59:
טעמים אחרים אך דומים, כתובים בחידושים ה'''מיוחסים לר"ן''' (שבת קמט א ד"ה שמא), שאיסור קריאת שטרי הדיוטות הוא משום שאין בהם צורך ותועלת. אי נמי, שמא יכתוב תשובה לשואל ממנו דבר. וכן כתוב ב'''רבנו יהונתן''' (סג א ד"ה מונה).
טעמים אחרים אך דומים, כתובים בחידושים ה'''מיוחסים לר"ן''' (שבת קמט א ד"ה שמא), שאיסור קריאת שטרי הדיוטות הוא משום שאין בהם צורך ותועלת. אי נמי, שמא יכתוב תשובה לשואל ממנו דבר. וכן כתוב ב'''רבנו יהונתן''' (סג א ד"ה מונה).


לעומת זאת ב'''פסקי ריא"ז''' (שבת כג א ב) מצאנו שכותב שאיסור קריאת שטרי הדיוטות הוא משום 'ממצוא חפצך ודבר דבר', וכן הוא ב'''שבלי הלקט''' (קכב) וכן הבין ה'''אור זרוע''' (ב ב) בדעת רש"י [לצד ששטרי הדיוטות הן של מקח וממכר]. וכדבריהם כתב ה'''בית חדש''' (שז ה) מדנפשיה כדבר פשוט.
לעומת זאת ב'''רא"ש''' מצאנו (כג א) שכתב בשם ר"י שהוא משום 'ממצוא חפצך ודבר דבר', וכן הוא ב'''פסקי ריא"ז''' (שבת כג א ב) וב'''שבלי הלקט''' (קכב), וכן הבין ה'''אור זרוע''' (ב ב) בדעת רש"י [לצד ששטרי הדיוטות הן של מקח וממכר]. וכדבריהם כתב ה'''בית חדש''' (שז ה) מדנפשיה כדבר פשוט.


===עיון בלא קריאה===
===עיון בלא קריאה===

תפריט ניווט