הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת ויקיסוגיה:תקנון תחרות כתיבה תורנית"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 16: שורה 16:
:א. יכולים. המדד הוא רק איכות הכתיבה ולא גיל או מעמד הכותב.
:א. יכולים. המדד הוא רק איכות הכתיבה ולא גיל או מעמד הכותב.
:ב. עקרונית כן, אבל מן הסתם יש לה שורשים גם במקורות הקדמונים. יכול להיות שהיא תצטרך בסוף להיות סוגיה שנגזרת מסוגיה אחרת, ולמקם אותה בהתאם. אם תכתוב לי בקצרה מה המקורות הקדמונים שעליה נשענת הסוגיה, אוכל לענות לך בצורה מדוייקת יותר (מחילה שאני לא מצוי בסוגיה).[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 15:59, 14 ביולי 2021 (IDT)
:ב. עקרונית כן, אבל מן הסתם יש לה שורשים גם במקורות הקדמונים. יכול להיות שהיא תצטרך בסוף להיות סוגיה שנגזרת מסוגיה אחרת, ולמקם אותה בהתאם. אם תכתוב לי בקצרה מה המקורות הקדמונים שעליה נשענת הסוגיה, אוכל לענות לך בצורה מדוייקת יותר (מחילה שאני לא מצוי בסוגיה).[[משתמש:א.א|א.א]] ([[שיחת משתמש:א.א|שיחה]]) 15:59, 14 ביולי 2021 (IDT)
::הנידון העיקרי בסוגיה הוא כיצד לחשב את הימים והלילות בחלל, ואפשר להגדיר סוגיה זו כחלק מסוגיית הזמנים בצפון כדור הארץ, שדנו בה כבר הראשונים (למשל אצל רבי יצחק אבן סהולה) והאחרונים (למשל היעב"ץ והתפארת ישראל). המקורות העיקריים שמהם הובאו ראיות הם מדרש פרקי דרבי אליעזר על עצירת השמש על ידי יהושע, והרד"ל שם, וכן הגמרא בשבת ס"ט בעניין מי שהולך במדבר ואינו יודע מתי שבת, שצריך למנות שבעה ימים ולשמרו את השביעי כדי שלא תשתכח תורת שבת. באופן כללי עיקר הפסיקה בנושא מושתתת על סברה, והמקורות מסייעים להוכחות נכונות הסברות. [[משתמש:עמד|עמד]] ([[שיחת משתמש:עמד|שיחה]]) 17:08, 14 ביולי 2021 (IDT)
49

עריכות

תפריט ניווט