הבדלים בין גרסאות בדף "זמן הדלקת נר שבת"

הוסרו 40 בתים ,  12:32, 7 בינואר 2016
שורה 66: שורה 66:
==המנהג בימינו==
==המנהג בימינו==


כתב הגר"ח נאה בספר קצות השלחן (בדי השלחן יד) דהמנהג בירושלים ת"ו שסוגרים החנויות ארבעים דקות קודם השקיעה, ובספר '''לקראת שבת''' (זקש) [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=33643&hilite=94b7acf3-1bd2-49ee-a3b3-dd0d8f36939b&st=%D7%94%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%AA&pgnum=17 (עמ' יז)] כתב גם על ההדלקה שהיא ארבעים דקות קודם השקיעה. וכ"כ בספר '''ארץ ישראל''' (עמ' כו) להגרי"מ טיקוצ'ינסקי.  
כתב הגר"ח נאה בספר קצות השלחן [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=7722&st=&pgnum=40 (בדי השלחן יד)] דהמנהג בירושלים ת"ו שסוגרים החנויות ארבעים דקות קודם השקיעה, ובספר '''לקראת שבת''' (זקש) [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=33643&st=&pgnum=6 (עמ' יז)]  
כתב גם על ההדלקה שהיא ארבעים דקות קודם השקיעה. וכ"כ בספר '''ארץ ישראל''' (עמ' כו) להגרי"מ טיקוצ'ינסקי.  
<BR/>אבל הרב '''יביע אומר''' (ה כא ג) כתב לחלוק על דבריהם, ושאין יסוד למנהג זה, ומכל מקום מנהג הספרדים מאז ומעולם להדליק עשרים דקות קודם השקיעה, כמבואר ב'''כף החיים''' (רנו ה), ורק ההכרזה היתה חצי שעה קודם השקיעה על מנת להודיעם להתכונן להדלקה.
<BR/>אבל הרב '''יביע אומר''' (ה כא ג) כתב לחלוק על דבריהם, ושאין יסוד למנהג זה, ומכל מקום מנהג הספרדים מאז ומעולם להדליק עשרים דקות קודם השקיעה, כמבואר ב'''כף החיים''' (רנו ה), ורק ההכרזה היתה חצי שעה קודם השקיעה על מנת להודיעם להתכונן להדלקה.


ובשאר המקומות הסכמת הפוסקים שיש להדליק נרות עשרים דקות קודם השקיעה, אם לא שיש מנהג ידוע באותו מקום. ראה גם '''אגרות משה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=14673&st=%u05E1%u05D9%u05DE%u05DF%20%u05E6%u05D5 (א צו)], '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג יא).  
ובשאר המקומות הסכמת הפוסקים שיש להדליק נרות עשרים דקות קודם השקיעה, אם לא שיש מנהג ידוע באותו מקום. ראה גם '''אגרות משה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14673&st=&pgnum=157&hilite= (א צו)],  
'''שמירת שבת כהלכתה''' (מג יא).  


[[קטגוריה:הדלקת נרות שבת]]
[[קטגוריה:הדלקת נרות שבת]]