הבדלים בין גרסאות בדף "שותפות ישראל וגוי בשבת"

שורה 20: שורה 20:
עוד עולה מדברי רש"י, שאם התנו בתחילה, מותר אפילו אם באו חשבון בסוף. וכן כתבו במפורש ה'''תוספות''' (ד"ה ואם באו), שאם התנו מתחילה מותר בכל ענין.
עוד עולה מדברי רש"י, שאם התנו בתחילה, מותר אפילו אם באו חשבון בסוף. וכן כתבו במפורש ה'''תוספות''' (ד"ה ואם באו), שאם התנו מתחילה מותר בכל ענין.


ה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף ז א) מביא פירוש אחר של ה'''ראב"ד''', שאם באו חשבון מתייחס למקרה שעשו תנאי, כלומר אם אחר שעשו תנאי שהגוי לבדו יעבוד בשבת, בכל זאת כשבאו לחלוק חלקו בשווה, הרי שמתברר שהתנאי הראשון לא תקף אלא הערמה בעלמא הוא, ואסור.
ה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף ז א) מביא פירוש אחר של ה'''ראב"ד''', שאם באו חשבון מתייחס למקרה שעשו תנאי, כלומר אם אחר שעשו תנאי שהגוי לבדו יעבוד בשבת, בכל זאת כשבאו לחלוק חלקו בשווה, הרי שמתברר שהתנאי הראשון לא תקף אלא הערמה בעלמא הוא, ואסור.<BR/>
מדברי הגמרא בהמשך ששואלת [[#סתמא מאי?|] ישנה לכאורה ראיה לדברי רש"י. וראה להלן מה מתרץ בזה הר"ן לדעת הראב"ד.


==== שיטת הרמב"ם ====
==== שיטת הרמב"ם ====