הבדלים בין גרסאות בדף "זמן הדלקת נר שבת"

נוספו 135 בתים ,  12:13, 7 בינואר 2016
שורה 55: שורה 55:
<BR/>וב'''משנה ברורה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14171&st=&pgnum=73&hilite= (טז)] כתב הטעם, שמא בין כך ובין כך יאחר הזמן ולא יוכל להדליק. ובס' '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג [עה]) ביאר דהיינו שהוא סמוך לשקיעה או שהציבור כבר קיבל עליו שבת, והרי [[היחיד נגרר אחריהם]] ושוב לא יוכל להדליק.
<BR/>וב'''משנה ברורה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14171&st=&pgnum=73&hilite= (טז)] כתב הטעם, שמא בין כך ובין כך יאחר הזמן ולא יוכל להדליק. ובס' '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג [עה]) ביאר דהיינו שהוא סמוך לשקיעה או שהציבור כבר קיבל עליו שבת, והרי [[היחיד נגרר אחריהם]] ושוב לא יוכל להדליק.


כתב ה'''מגן אברהם''' (רסא א) דאפילו רק נסתפק לו אם כבר הגיע בין השמשות או לא, אסור לו להדליק מחמת הספק, והוא על פי דברי ה'''בית חדש''' (רסא א) שכתב כן גבי עישור דמאי. והעתיקם להלכה ה'''משנה ברורה''' (רסא א). ובספר '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג יד) כתב דאפילו לא שקעה החמה, אם הציבור קיבל עליו שבת, שוב אסור להדליק, ומוטב לשבת בחושך או לבטל סעודת השבת, ולא להיכנס בספק איסור.
כתב ה'''מגן אברהם''' (רסא א) דאפילו רק נסתפק לו אם כבר הגיע בין השמשות או לא, אסור לו להדליק מחמת הספק, והוא על פי דברי ה'''בית חדש''' (רסא א) שכתב כן גבי עישור דמאי. והעתיקם להלכה ה'''משנה ברורה'''  
<BR/>וב'''שבלי הלקט''' (ס) כתב בשם ר"ח דרך תשובה וכפרה למדליק נר אחר השקיעה, הובא ב'''בית יוסף''' (רסג ד"ה כתוב בשבלי הלקט).
[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36262&st=&pgnum=16&hilite= (רסא א)].  
ובספר '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג יד) כתב דאפילו לא שקעה החמה, אם הציבור קיבל עליו שבת, שוב אסור להדליק, ומוטב לשבת בחושך או לבטל סעודת השבת, ולא להיכנס בספק איסור.
<BR/>וב'''שבלי הלקט''' (ס) כתב בשם ר"ח דרך תשובה וכפרה למדליק נר אחר השקיעה, הובא ב'''בית יוסף''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43059&st=&pgnum=237 (רסג ד"ה כתוב בשבלי הלקט)].
   
   
===הדלקה לאחר שקיעה על ידי גוי===
===הדלקה לאחר שקיעה על ידי גוי===