הבדלים בין גרסאות בדף "החייבים בהדלקת נר שבת"

שורה 75: שורה 75:


אדם שמתארח בבית אחרים, ואין לו חדר מיוחד לאכול ולא חדר מיוחד ללינה, אם יש לו אשה שמדלקת עליו בביתו, הרי הוא יוצא בהדלקתה, וגם משום שלום בית אין לחייבו שידליק בחדרו, שהרי יש שם אורה ממה שמדליקים מארחיו. אבל אם אין אשתו מדלקת עליו בביתו, כתב ה'''הגהות מרדכי''' (שבת תנו) בשם '''ראבי"ה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14534&st=&pgnum=277&hilite= (קצט)]  
אדם שמתארח בבית אחרים, ואין לו חדר מיוחד לאכול ולא חדר מיוחד ללינה, אם יש לו אשה שמדלקת עליו בביתו, הרי הוא יוצא בהדלקתה, וגם משום שלום בית אין לחייבו שידליק בחדרו, שהרי יש שם אורה ממה שמדליקים מארחיו. אבל אם אין אשתו מדלקת עליו בביתו, כתב ה'''הגהות מרדכי''' (שבת תנו) בשם '''ראבי"ה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14534&st=&pgnum=277&hilite= (קצט)]  
שצריך להשתתף בפרוטות עם בעל הבית, כמו שמצאנו לגבי [[נר חנוכה]], כדי לצאת ידי חובה בהדלקתו, והובא להלכה ב'''בית יוסף''' (רסג) וב'''שלחן ערוך''' (ז).<BR/>
שצריך להשתתף בפרוטות עם בעל הבית, כמו שמצאנו לגבי [[נר חנוכה]], כדי לצאת ידי חובה בהדלקתו, והובא להלכה ב'''בית יוסף''' (רסג) וב'''שלחן ערוך''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40527&st=&pgnum=207&hilite= (ז)].<BR/>
ולפי מה שנתבאר ב'''באור הלכה''' הנ"ל הוא מפני החיוב שיש על כל איש ישראל להדליק נר, ובזה אינו נפטר במה שמדליק בעל הבית עד שיהיה שותף בהדלקה. אבל כתב ה'''משנה ברורה''' (לד) בשם אחרונים, שאם מקנה לו בעל הבית חלק בנרות, סגי בהכי, וא"צ דווקא להשתתף בפריטי.
ולפי מה שנתבאר ב'''באור הלכה''' הנ"ל הוא מפני החיוב שיש על כל איש ישראל להדליק נר, ובזה אינו נפטר במה שמדליק בעל הבית עד שיהיה שותף בהדלקה, אבל כתב ה'''משנה ברורה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14171&st=&pgnum=75 (לד)]
בשם אחרונים, שאם מקנה לו בעל הבית חלק בנרות, סגי בהכי, וא"צ דווקא להשתתף בפריטי.


==אדם שאין לו בית==
==אדם שאין לו בית==