הבדלים בין גרסאות בדף "תחילת זמן קריאת שמע של שחרית"

שורה 43: שורה 43:


לגבי הסתירה בין הברייתא דרשב"י שמתירה כבר מעלות השחר לבין המשנה שלנו שמתירה רק משיכיר, התייחסו הרא"ש והתוספות במקום אחר, וייתכן שיש מחלוקת ביניהם בנקודה זו.  
לגבי הסתירה בין הברייתא דרשב"י שמתירה כבר מעלות השחר לבין המשנה שלנו שמתירה רק משיכיר, התייחסו הרא"ש והתוספות במקום אחר, וייתכן שיש מחלוקת ביניהם בנקודה זו.  
<BR/>ה'''רא"ש''' (א ט) כתב כדברי הרי"ף (יובא להלן) שיכול לקרוא מעלות השחר רק בשעת הדחק, או בדיעבד שאם קרא אינו צריך לחזור. לעומת זאת ה'''תוספות''' (ח ב ד"ה לא לעולם) יישבו את הסתירה בכך שרשב"י לא דק, ואין כוונתו מעלות השחר ממש אלא משיכיר. לפי דבריהם אסור לקרוא קודם זמן זה, אפילו בשעת הדחק.
<BR/>ה'''רא"ש''' (א ט) כתב כדברי הרי"ף (יובא להלן) שיכול לקרוא מעלות השחר רק בשעת הדחק, או בדיעבד שאם קרא אינו צריך לחזור. לעומת זאת ה'''תוספות''' (ח ב ד"ה לא לעולם) יישבו את הסתירה בכך שרשב"י לא דק, ואין כוונתו מעלות השחר ממש אלא משיכיר, ולפי דבריהם אסור לכאורה לקרוא קריאת שמע קודם זמן זה, אפילו בשעת הדחק, ואם קרא לא יצא אפילו בדיעבד וצריך לחזור ולקרוא.


=== שיטת רבנו יונה והמאירי ===  
=== שיטת רבנו יונה והמאירי ===