הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת מעין שבע"

הוסרו 45 בתים ,  13:12, 17 במאי 2018
אין תקציר עריכה
שורה 43: שורה 43:
מאידך, ה'''בן איש חי''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (רסח נ) כתבו ע"פ הסוד שמברכים ברכה זו בכל מניין, ואין הברכה תלויה במציאות המאחרים לביהכ"נ, וכן כתב שו"ת '''ישכיל עבדי''' (אורח חיים ה לה).
מאידך, ה'''בן איש חי''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (רסח נ) כתבו ע"פ הסוד שמברכים ברכה זו בכל מניין, ואין הברכה תלויה במציאות המאחרים לביהכ"נ, וכן כתב שו"ת '''ישכיל עבדי''' (אורח חיים ה לה).


=== מקום שאינו בית כנסת ===
===בית כנסת שאינו קבוע===
{{להשלים|פסקה=כן}}
אם קבעו להתפלל במקום מסוים מספר ימים, דעת ה'''אליה רבה''' {{מקור}} וה'''משנה ברורה''' (כד) שאם יש שם ס"ת – אומרים ברכה 'מעין שבע'. אבל אם אין שם ס"ת, אין אומרים. ולדעת ה'''איגרות משה''' (אורח חיים ד סט ג) אין הדבר תלוי בס"ת אלא בקביעות המניין, שאם מתפללים במקום אחד כל ליל שבת, נחשב מניין קבוע ואומרים 'מעין שבע', וכן משמע מעוד אחרונים וביניהם '''שולחן ערוך הרב''' (רסח טו) שלא הזכיר ס"ת כתנאי לקביעות המניין.  
אם קבעו להתפלל במקום מסוים מספר ימים, דעת ה'''אליה רבה''' {{מקור}} וה'''משנה ברורה''' (כד) שאם יש שם ס"ת – אומרים ברכה 'מעין שבע'. אבל אם אין שם ס"ת, אין אומרים. ולדעת ה'''איגרות משה''' (אורח חיים ד סט ג) אין הדבר תלוי בס"ת אלא בקביעות המניין, שאם מתפללים במקום אחד כל ליל שבת, נחשב מניין קבוע ואומרים 'מעין שבע', וכן משמע מעוד אחרונים וביניהם '''שולחן ערוך הרב''' (רסח טו) שלא הזכיר ס"ת כתנאי לקביעות המניין.  


לגבי ירושלים, כתב בשו"ת '''הר צבי''' (אורח חיים א קנב), שבכל מקום שיש מניין אומרים 'מעין שבע', וכן כתב ב'''ילקוט יוסף''' (רסז כ), שמפני קדושתה נחשבת כולה כבית כנסת.
לגבי ירושלים, כתב בשו"ת '''הר צבי''' (אורח חיים א קנב), שבכל מקום שיש מניין אומרים 'מעין שבע', וכן כתב ב'''ילקוט יוסף''' (רסז כ), שמפני קדושתה נחשבת כולה כבית כנסת.
===בית כנסת שאינו קבוע===
{{להשלים|פסקה=כן}}


==אם יחיד יוצא בה ידי חובתו==
==אם יחיד יוצא בה ידי חובתו==