הבדלים בין גרסאות בדף "בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 133: שורה 133:
<BR/>ובשו"ת '''מנחת שלמה''' (א כג) חלק עליו, וכתב שכל מקום שהוא נמצא בו מתחייב, דקים להו לחז"ל שלא אזלינן כלל אחר האדם אם הוא פרזי או מוקף, אלא אחר מקומו שנמצא בו בזמן החיוב.
<BR/>ובשו"ת '''מנחת שלמה''' (א כג) חלק עליו, וכתב שכל מקום שהוא נמצא בו מתחייב, דקים להו לחז"ל שלא אזלינן כלל אחר האדם אם הוא פרזי או מוקף, אלא אחר מקומו שנמצא בו בזמן החיוב.


בשו"ת '''חדות יעקב''' עדס (אורח חיים טז) העלה שבן כרך הנוסע לעיר ביום י"ד בצהרים, דינו לקרוא בט"ו, לפי שאינו יכול להפקיע ממנו את החיוב. וכתב הטעם, לפי שכל דין פרוז בן יומו הוא חידוש, כיון שזה לא יהיה פרוז ביום הפרזים, חזר דינו להיות כבן כרך וקורא בט"ו. וסיים שאין בידו כח להכריע ויקרא בלא ברכה.
בשו"ת '''חדות יעקב''' עדס (אורח חיים טז) העלה שבן כרך הנוסע לעיר ביום י"ד בצהרים, דינו לקרוא בט"ו, לפי שאין לאדם יכולת להפקיע עצמו מחיוב קריאת המגילה. וכתב הטעם, לפי שכל דין פרוז בן יומו הוא חידוש, וכיון שזה לא יהיה פרוז ביום הפרזים, חזר דינו להיות כבן כרך וקורא בט"ו. וסיים שאין בידו כח להכריע ויקרא בלא ברכה.


==שאר מצוות היום==
==שאר מצוות היום==

תפריט ניווט