הבדלים בין גרסאות בדף "שנים מקרא ואחד תרגום"

נוספו 30 בתים ,  12:19, 8 באוקטובר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 57: שורה 57:


ב'''בית יוסף''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1238 (ד"ה מצוה מן המובחר)] כותב שראה שהמדקדקים מתחילים לקרותה בערב שבת, ומשלימים בשבת. אך מנגד דעת ה'''מגן אברהם''' (שם ו) בשם ספר '''שער הכוונות''' שלכתחילה צריך לסיים את כל הפרשה בערב שבת ורק אם לא הספיק לסיימה בערב שבת יקרא ויסיימה בשבת.
ב'''בית יוסף''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1238 (ד"ה מצוה מן המובחר)] כותב שראה שהמדקדקים מתחילים לקרותה בערב שבת, ומשלימים בשבת. אך מנגד דעת ה'''מגן אברהם''' (שם ו) בשם ספר '''שער הכוונות''' שלכתחילה צריך לסיים את כל הפרשה בערב שבת ורק אם לא הספיק לסיימה בערב שבת יקרא ויסיימה בשבת.
ובזמנה בערב שבת כתב ה'''של"ה''' במסכת שבת פרק נר מצוה שלא יקרא הפרשה רק יום שישי אחר חצות לפני הטבילה. והטעם הביא מכתבי האר"י שמשום אז נפרדת הקליפה מהקדושה. והוסיף שאף שזמנה הוא כל השבוע אך מ"מ מצוה מהמובחר שישלים בערב שבת.
ובזמנה בערב שבת כתב ה'''של"ה''' במסכת שבת פרק נר מצוה שלא יקרא הפרשה רק יום שישי אחר חצות לפני הטבילה. והטעם הביא מכתבי האר"י שמשום אז נפרדת הקליפה מהקדושה. והוסיף שאף שזמנה הוא כל השבוע אך מ"מ מצוה מהמובחר שישלים בערב שבת.
אך מצינו לחכמי הקבלה שכתבו שיש לקרוא לפני חצות כן הביא ב'''קונטרס אחרון''' לספר '''מחזיק ברכה''' (רפה ב) בשם רבי חיים וויטל. וכן כתב ב'''חיד"א''' בספר '''מורה באצבע''' (קלט) ובספר '''יסוד ושרש העבודה''' (שער שמיני ב א).
<BR/> אך מצינו להרבה מחכמי הקבלה שכתבו שיש לקרוא לפני חצות כן הביא ב'''קונטרס אחרון''' לספר '''מחזיק ברכה''' (רפה ב) בשם רבי חיים וויטל. וכן כתב ב'''חיד"א''' בספר '''מורה באצבע''' (קלט) ובספר '''יסוד ושרש העבודה''' (שער שמיני ב א).
אך מצינו ב'''מחזור ויטרי''' (קיז ותסז בהל' חתן) שזמנה הוא בשבת לפני תפילת שחרית.  וכן כתב ב'''כלבו''' (לז) וברוקח (הלכות שבת נג) וב'''אור זרוע''' (ח"ב הלכות שבת מב).  
 
עוד שיטה מצינו ב'''מחזור ויטרי''' (קיז ותסז בהל' חתן) שזמנה הוא בשבת לפני תפילת שחרית.  וכן כתב ב'''כלבו''' (לז) וברוקח (הלכות שבת נג) וב'''אור זרוע''' (ח"ב הלכות שבת מב).  
ומכל מקום כתב ה'''משנה ברורה''' (שם ט) שמי שלא הספיק לקרוא בערב שבת השנים מקרא וכדעת חכמי הקבלה, שנכון שישכים בשבת בבוקר בכדי לקרוא השנים מקרא לפני שהולך להתפלל.
ומכל מקום כתב ה'''משנה ברורה''' (שם ט) שמי שלא הספיק לקרוא בערב שבת השנים מקרא וכדעת חכמי הקבלה, שנכון שישכים בשבת בבוקר בכדי לקרוא השנים מקרא לפני שהולך להתפלל.


4

עריכות