הבדלים בין גרסאות בדף "שנים מקרא ואחד תרגום"

נוסף בית אחד ,  11:39, 8 באוקטובר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 46: שורה 46:
<BR/>לעומת זאת '''רבנו פרץ''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49595&st=&pgnum=28 (בהגהות תשב"ץ קטן קפד ב)] כתב להתחיל לקרוא מיום ראשון של אותו שבוע, אך במנחה של שבת שלפניו, לא יצא, כיון שבאותו היום קראו פרשה קודמת. ומ"מ אין צורך לחכות ליום רביעי, אלא יכול להתחיל מיום ראשון, אף ששלושת הימים הראשונים של השבוע שייכים לשבת הקודמת.  
<BR/>לעומת זאת '''רבנו פרץ''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49595&st=&pgnum=28 (בהגהות תשב"ץ קטן קפד ב)] כתב להתחיל לקרוא מיום ראשון של אותו שבוע, אך במנחה של שבת שלפניו, לא יצא, כיון שבאותו היום קראו פרשה קודמת. ומ"מ אין צורך לחכות ליום רביעי, אלא יכול להתחיל מיום ראשון, אף ששלושת הימים הראשונים של השבוע שייכים לשבת הקודמת.  
<BR/> וכן כתב ב'''כלבו''' (לז) ובספר '''ארחות חיים''' להר"א מלוניל שדוקא מיום ראשון ואילך אפשר לקרוא ולא ממנחה.  
<BR/> וכן כתב ב'''כלבו''' (לז) ובספר '''ארחות חיים''' להר"א מלוניל שדוקא מיום ראשון ואילך אפשר לקרוא ולא ממנחה.  
ה'''מהר"י אבוהב''' בחיבורו על הטור כתב לדייק מלשון הטור שרק מיום ראשון ואילך נקרא עם הציבור. וכן לכא' פסק ה'''שו"ע''' (שם ג) שמיום ראשון ואילך חשיב עם הציבור.
ה'''מהר"י אבוהב''' בחיבורו על הטור כתב לדייק מלשון הטור שרק מיום ראשון ואילך נקרא עם הציבור. וכן לכא' פסק ה'''שו"ע''' (שם ג) שמיום ראשון ואילך חשיב עם הציבור.
אך ה'''משנה ברורה''' (שם ס"ק ז) כתב שמה שכתב המחבר מיום ראשון ואילך הוא לאו דוקא ויכול לקרוא מתפילת מנחה, דכיון שהתחילו לקרוא הפרשה במנחה חשיב עם הציבור. ו'''בטור''' עצמו כתב שהטעם שמיום ראשון חשיב עם הציבור הוא משום שמתחילין הפרשה ביום השבת.  
אך ה'''משנה ברורה''' (שם ס"ק ז) כתב שמה שכתב המחבר מיום ראשון ואילך הוא לאו דוקא ויכול לקרוא מתפילת מנחה, דכיון שהתחילו לקרוא הפרשה במנחה חשיב עם הציבור. ו'''בטור''' עצמו כתב שהטעם שמיום ראשון חשיב עם הציבור הוא משום שמתחילין הפרשה ביום השבת.  
4

עריכות