הבדלים בין גרסאות בדף "שכוני גוואי"

נוסף בית אחד ,  16:40, 14 באפריל 2016
שורה 51: שורה 51:
ה'''שו"ע''' (או"ח קח ח) כותב לעניין תפילה שאדם שהיה לו שהות להתפלל אך חיכה להתפלל מאוחר יותר ולבסוף נאנס, זה נחשב אונס ויתפלל תפילת תשלומין (שהרי אם הזיד ולא התפלל לא יתפלל תשלומין). וזה כשיטת הנמוק"י שראינו.
ה'''שו"ע''' (או"ח קח ח) כותב לעניין תפילה שאדם שהיה לו שהות להתפלל אך חיכה להתפלל מאוחר יותר ולבסוף נאנס, זה נחשב אונס ויתפלל תפילת תשלומין (שהרי אם הזיד ולא התפלל לא יתפלל תשלומין). וזה כשיטת הנמוק"י שראינו.


בספר '''שושנת יעקב''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8660&st=&pgnum=338 קמג א ב]) מקשה על הרמ"א שאצלינו הביא רק את שיטת הנמוק"י שמקרי אונס כשהיה לא שהות וחיכה ואח"כ נאנס ולעומת זאת בהלכות נדרים ביורה דעה הביא גם את הנמוק"י וגם את דעת האגודה ומתרץ שרק לגבי נדרים חושש לשיטת האגודה לחומרא שאולי אינו אונס אך אצלינו היות וקרקע בחזקת הבעלים עומדת זאת אומרת בחזקת המערער ממילא זה שלא ערער נחשב לו אונס. וכן תירץ בבית יעקב (אוסטרן) ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8589&st=&pgnum=16קמג א]).
בספר '''שושנת יעקב''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8660&st=&pgnum=338 קמג א ב]) מקשה על הרמ"א שאצלינו הביא רק את שיטת הנמוק"י שמקרי אונס כשהיה לא שהות וחיכה ואח"כ נאנס ולעומת זאת בהלכות נדרים ביורה דעה הביא גם את הנמוק"י וגם את דעת האגודה ומתרץ שרק לגבי נדרים חושש לשיטת האגודה לחומרא שאולי אינו אונס אך אצלינו היות וקרקע בחזקת הבעלים עומדת זאת אומרת בחזקת המערער ממילא זה שלא ערער נחשב לו אונס. וכן תירץ בבית יעקב (אוסטרן) ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8589&st=&pgnum=16 קמג א]).


== הסבר הרי"ף והרמב"ם ==
== הסבר הרי"ף והרמב"ם ==
44

עריכות