הבדלים בין גרסאות בדף "שוק באישה ערווה"

נוספו 15 בתים ,  19:47, 19 במאי 2021
מ
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 164: שורה 164:
4. הפרי מגדים חידש שמלבד דין אמירת דברים שבקדושה, יש לאיש איסור כללי להסתכל בשוק אישה אף כשאינו מתכוון להנות. וכך הסביר את דברי רש"י (בעוד אחרונים אחרים הציעו פירושים אחרים). המשנה ברורה קיבל את דעת הפרי מגדים.
4. הפרי מגדים חידש שמלבד דין אמירת דברים שבקדושה, יש לאיש איסור כללי להסתכל בשוק אישה אף כשאינו מתכוון להנות. וכך הסביר את דברי רש"י (בעוד אחרונים אחרים הציעו פירושים אחרים). המשנה ברורה קיבל את דעת הפרי מגדים.


5. האחרונים שבאו אחרי המשנה ברורה, הבינו שלדעתו האישה גם חייבת לכסות את השוק (למרות שאין הדברים מפורשים בכתביו); ושלדעתו אין חובה זו תלויה במנהג המקום.
5. האחרונים שבאו אחרי המשנה ברורה, הבינו שלדעתו האישה גם חייבת לכסות את השוק (למרות שאין הדברים מפורשים בכתביו); ושלדעתו גם חובת הכיסוי אינה תלויה במנהג המקום.


6. המנחת יצחק ושבט הלוי החמירו ככל ארבע החומרות יחדיו - שהשוק הוא החלק התחתון של הרגל, שיש עליו אף איסור הסתכלות בלא כוונה להנות, ושזה מחייב את הנשים לכסותו, ושאין הדבר תלוי במנהג המקום. כמו כן יש שהחמירו לכסות את החלק התחתון של הרגל בלי לתלות זאת בנימוקים הלכתיים, אלא בשיקולים ערכיים וחברתיים.
6. המנחת יצחק ושבט הלוי החמירו ככל ארבע החומרות יחדיו - שהשוק הוא החלק התחתון של הרגל, שיש עליו אף איסור הסתכלות בלא כוונה להנות, ושזה מחייב את הנשים לכסותו, ושאין הדבר תלוי במנהג המקום. כמו כן יש שהחמירו לכסות את החלק התחתון של הרגל בלי לתלות זאת בנימוקים הלכתיים, אלא בשיקולים ערכיים וחברתיים.