הבדלים בין גרסאות בדף "רואין את מינו כמי שאינו"

אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות|2={{בבלי|עבודה זרה|עג|א|עבודה זרה עג, א|בכותרת=כן}}, {{בבלי|חולין|ק|א|חולין ק, א|בכותרת=כן}}, {{בבלי|מנחות|כב|ב|מנחות כב, ב|בכותרת=כן}}}}
{{תחרות כתיבה}}{{מקורות|2={{בבלי|עבודה זרה|עג|א|עבודה זרה עג, א|בכותרת=כן}}, {{בבלי|חולין|ק|א|חולין ק, א|בכותרת=כן}}, {{בבלי|מנחות|כב|ב|מנחות כב, ב|בכותרת=כן}}}}
'''רואין את מינו כמי שאינו ושאינו מינו רבה עליו ומבטלו''' או '''סלק את מינו כמי שאינו''' הוא נידון ב[[ביטול ברוב|תערובת]] באופן שהתערב איסור בהיתר מין במינו, אל אף שאנו אומרים שמין במינו לא בטל והתערובת אסורה כולה מכל מקום אם התערב אח"כ שוב היתר שאינו מינו ויש רוב באינו מינו רק נגד המין האסור ולא נגד מינו המותר, אמרינן 'רואין' את מינו המותר כמי שאינו וממילא שאינו מינו שהוא רוב רבה עליו ומבטלו. ישנם אופנים נוספים שבהם אנו אומרים דין זה.
'''רואין את מינו כמי שאינו ושאינו מינו רבה עליו ומבטלו''' או '''סלק את מינו כמי שאינו''' הוא נידון ב[[ביטול ברוב|תערובת]] באופן שהתערב איסור בהיתר מין במינו, אל אף שאנו אומרים שמין במינו לא בטל והתערובת אסורה כולה מכל מקום אם התערב אח"כ שוב היתר שאינו מינו ויש רוב באינו מינו רק נגד המין האסור ולא נגד מינו המותר, אמרינן 'רואין' את מינו המותר כמי שאינו וממילא שאינו מינו שהוא רוב רבה עליו ומבטלו. ישנם אופנים נוספים שבהם אנו אומרים דין זה.
== מקור הדין ==
== מקור הדין ==