הבדלים בין גרסאות בדף "קדימת נטילת ידיים לקידוש"

שורה 63: שורה 63:
ה'''בית יוסף''' כותב שאין פירוש זה מוכרח, וכן כתב ה'''ב"ח''' (ס"ק ג) שמשמע מהגמרא שדברי רב ברונא מכוונים גם אל קידוש היום, ואף שהביא ה'''טור''' סברא לומר שבקידוש היום אין הפסק, הרי שה'''רמב"ם''' אינו מקבל זאת וטוען שגם בקידוש היום יש הפסק, וכותב ה'''ב"ח''' שאכן נראה שנדחית הסברא של ה'''טור''' מדברי רב ברונא.
ה'''בית יוסף''' כותב שאין פירוש זה מוכרח, וכן כתב ה'''ב"ח''' (ס"ק ג) שמשמע מהגמרא שדברי רב ברונא מכוונים גם אל קידוש היום, ואף שהביא ה'''טור''' סברא לומר שבקידוש היום אין הפסק, הרי שה'''רמב"ם''' אינו מקבל זאת וטוען שגם בקידוש היום יש הפסק, וכותב ה'''ב"ח''' שאכן נראה שנדחית הסברא של ה'''טור''' מדברי רב ברונא.


ה'''רמב"ם''' לעומת זאת פסק (זמנים כט י), שגם בסעודת השבת מקדשים ואז נוטלים את הידיים. וה'''הגהות''' כתבו שם (כט ו ח), ש'''רמב"ם''' היה נוהג לא ליטול ידיו עד לאחר הקידוש.
ה'''רמב"ם''' לעומת זאת פסק (זמנים כט י), שגם בסעודת השבת מקדשים ואז נוטלים את הידיים. וה'''הגהות''' כתבו שם (כט ו ח), שה'''רמב"ם''' היה נוהג לא ליטול ידיו עד לאחר הקידוש.


ה'''בית יוסף''' (רעא ס"ק יב) שהכריע שבסעודת הלילה מקדשים ואז נוטלים את היידים, כתב שעכ"פ בסעודת היום לכו"ע נוטלים ואז מקדשים.
ה'''בית יוסף''' (רעא ס"ק יב) שהכריע שבסעודת הלילה מקדשים ואז נוטלים את היידים, כתב שעכ"פ בסעודת היום לכו"ע נוטלים ואז מקדשים.


===בליל הסדר===
===בליל הסדר===
553

עריכות