הבדלים בין גרסאות בדף "קדימת נטילת ידיים לקידוש"

שורה 59: שורה 59:


===בסעודת היום===
===בסעודת היום===
ה'''טור'''כותב (או"ח רפט) שבסעודת השבת יטול ידיו ויקדש, ונראה שדברי רב ברונא מוסבים רק על סעודת הלילה שיש יותר הפסק, אבל בסעודת היום שרק מברכים בפ"ה, מודה שיכול ליטול ידיו קודם.
ה'''בית יוסף''' כותב שאין פירוש זה מוכרח, וכן כתב ה'''ב"ח''' (ס"ק ג) שמשמע מהגמרא שדברי רב ברונא מכוונים גם אל קידוש היום, ואף שהביא ה'''טור''' סברא לומר שבקידוש היום אין הפסק, הרי שה'''רמב"ם''' אינו מקבל זאת וטוען שגם בקידוש היום יש הפסק, וכותב ה'''ב"ח''' שאכן נראה שנדחית הסברא של ה'''טור''' מדברי רב ברונא.
ה'''רמב"ם''' לעומת זאת פסק (זמנים כט י), שגם בסעודת השבת מקדשים ואז נוטלים את הידיים. וה'''הגהות''' כתבו שם (כט ו ח), שכך היה נוהג ה'''רמב"ם''' לא ליטול ידיו עד לאחר הקידוש.
ה'''בית יוסף''' (רעא ס"ק יב) שהכריע שבסעודת הלילה מקדשים ואז נוטלים את היידים, כתב שעכ"פ בסעודת היום לכו"ע נוטלים ואז מקדשים.
ה'''בית יוסף''' (רעא ס"ק יב) שהכריע שבסעודת הלילה מקדשים ואז נוטלים את היידים, כתב שעכ"פ בסעודת היום לכו"ע נוטלים ואז מקדשים.


===בליל הסדר===
===בליל הסדר===
553

עריכות