הבדלים בין גרסאות בדף "קדימת נטילת ידיים לקידוש"

שורה 46: שורה 46:
==פסיקת ההלכה==
==פסיקת ההלכה==
ה'''טור''' (או"ח רעא) מביא את שיטות הראשונים, וכותב שמנהג אביו ה'''רא"ש''' היה ליטול ואז לקדש, ומכל מקום אינו פוסק את ההלכה.
ה'''טור''' (או"ח רעא) מביא את שיטות הראשונים, וכותב שמנהג אביו ה'''רא"ש''' היה ליטול ואז לקדש, ומכל מקום אינו פוסק את ההלכה.
ה'''בית יוסף''' כותב (ס"ק יב), שראה כאלה שנוהגים ליטול ידיהם קודם הקידוש, ואומרים כך היה פשוט לעשות בספרד. אך ה'''בית יוסף''' תמה עליהם שהרי ל'''רי"ף''' וסיעתו צריך לקדש קודם. בנוסף כותב ה'''בית יוסף''',  שגם ל'''ר"י''' ו'''ר"ת''' שכותבים שמותר ליטול ואז לקדש, הרי שלא אומרים שכך טוב וצריך לעשות, אלא שרק מותר לעשות כך, וכן מוכח מדבריהם. וכן ל'''רא"ש''' שהיה נוהג כן, אפשר לומר שלא היה נוהג כן בקביעות, אלא אם היה נוטל קודם לא היה חושש ל'''רי"ף''' ומקדש על היין, וכן כך יש לפרש את ה'''הגהות מיימוניות'''.
וכן ל'''רשב"א''', שכתב שנוהגין כן אפשר ללומר שלא נהגו כן בקביעות, וכן את"ל של'''רא"ש''' היה נוהג בקביעות הרי זה רק להוציא ממנהג דורו שנוטלים ומקדשים על הפת, אך הוא לא התכוון להורות הלכה לדורות. ועכ"פ לכו"ע נוטלים ואז מקדשים.


ה'''ב"ח''' (ס"ק יא) לעומת זאת כותב, שמנהג כל העולם קודם ליטול את היידים כמנהג '''ר"י''' ו'''ר"ת''' וה'''רא"ש''', ושכן פסק ה'''הגהות מיימוניות'''.
ה'''ב"ח''' (ס"ק יא) לעומת זאת כותב, שמנהג כל העולם קודם ליטול את היידים כמנהג '''ר"י''' ו'''ר"ת''' וה'''רא"ש''', ושכן פסק ה'''הגהות מיימוניות'''.
553

עריכות