הבדלים בין גרסאות בדף "קדימת נטילת ידיים לקידוש"

שורה 23: שורה 23:
ה'''ב"ח''' כותב (רעא ס"ק י) ששיטת ה'''רי"ף''' היא כהאופן הזה להסביר את הגמרא כפי שפסק (כב א), ולפי שיטתו הרי בין לרב ברונא ובין לרב צריך לקדש ואז ליטול, אלא שפוסקים כרב שהנוטל ידיו קודם קידוש יקדש על הפת. וכ"כ ה'''מגיד משנה''' בדעת ה'''רמב"ם'''.
ה'''ב"ח''' כותב (רעא ס"ק י) ששיטת ה'''רי"ף''' היא כהאופן הזה להסביר את הגמרא כפי שפסק (כב א), ולפי שיטתו הרי בין לרב ברונא ובין לרב צריך לקדש ואז ליטול, אלא שפוסקים כרב שהנוטל ידיו קודם קידוש יקדש על הפת. וכ"כ ה'''מגיד משנה''' בדעת ה'''רמב"ם'''.


ה'''ר"ן''' (ד"ה נטל ידיו) מסביר את טעמו של ה'''רי"ף''', שאם נוטל את ידיו לפני הקידוש מגלה את דעתו שחביב עליו הפת, ולכן יקדש על הפת. ולפי רב ברונא הרי א"א לקדש על הפת, אך ה'''רי"ף''' הרי פסק כרב שיקדש על הפת, וכמותו פסקו '''רב עמרם''' וה'''רמב"ם'''.
ה'''ר"ן''' (ד"ה נטל ידיו) מסביר את טעמו של ה'''רי"ף''', שאם נוטל את ידיו לפני הקידוש מגלה את דעתו שחביב עליו הפת, ולכן יקדש על הפת. ולפי רב ברונא הרי א"א לקדש על הפת, אך ה'''רי"ף''' הרי פסק כרב שיקדש על הפת, וכמותו פסקו '''רב עמרם''' וה'''רמב"ם'''. ה'''ר"ן''' אף מביא את ה'''בעל המאור''', שמסביר שלפי רב ברונא כיוון שנטל את ידיו קודם הקידוש הראה שחפץ בפת ומזלזל במצוות הקידוש על היין, ועל זאת מביאים את הנהגת רב שישנה אפשרות לקדש גם על הפת וזה לא נקרה זלזול.


===שיטת הרשב"ם, ר"י, ר"ת והרא"ש===
===שיטת הרשב"ם, ר"י, ר"ת והרא"ש===
553

עריכות