הבדלים בין גרסאות בדף "ספק הינוח וודאי הינוח"

שורה 72: שורה 72:




== פסיקת הלכה ==
== פסיקת ההלכה ==
להלכה פסק ה'''שו"ע''' (חו"מ רס', ט') כדברי הרמב"ם שהמוצא אבידה בדרך הנחה, ואפילו בספק הינוח, אף אם יש סימן אסור ליגע בה שמא ישוב לקחתה או שמטריחו לחפשה בסימנים. ואם נטלה לא יחזיר לשם אלא אם יש סימן יכריז אם אין סימן זכה. אמנם עוד כתב (חו"מ רסב', ג') כשיטת הטור שיאוש שלא מדעת לא הוי יאוש והאבידה אסורה למוצאה, וצריך להשיבה אפילו לאחר יאש כיוון שנטלה באיסור. ה'''רמ"א''' (חו"מ רס', ט') הביא להלכה את שיטת התוס' כנ"ל שמחלקים לג' מצבי שימור, וכדרך הראשונה בהסבר של 'אם נטל לא יחזיר'.
להלכה פסק ה'''שו"ע''' (חו"מ רס', ט') כדברי הרמב"ם שהמוצא אבידה בדרך הנחה, ואפילו בספק הינוח, אף אם יש סימן אסור ליגע בה שמא ישוב לקחתה או שמטריחו לחפשה בסימנים. ואם נטלה לא יחזיר לשם אלא אם יש סימן יכריז אם אין סימן זכה. אמנם עוד כתב (חו"מ רסב', ג') כשיטת הטור שיאוש שלא מדעת לא הוי יאוש והאבידה אסורה למוצאה, וצריך להשיבה אפילו לאחר יאש כיוון שנטלה באיסור. ה'''רמ"א''' (חו"מ רס', ט') הביא להלכה את שיטת התוס' כנ"ל שמחלקים לג' מצבי שימור, וכדרך הראשונה בהסבר של 'אם נטל לא יחזיר'.


32

עריכות