הבדלים בין גרסאות בדף "סחורה בפירות שביעית"

אין שינוי בגודל ,  16:27, 29 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 21: שורה 21:


===שיטת הר"ש===
===שיטת הר"ש===
מדברי '''רבינו שמשון''' {{ויקיטקסט|על שביעית_ז_ג_פירוש רבינו שמשון_|פירוש הר"ש שביעית ז' ג'}} ו'''תוספות''' בסוכה {{גמרא|סוכה|לט|א|סוכה לט. ד"ה "וליתיב"}} מבואר שאסור למלקט עצמו למכור, אבל לאחר שלא לקטן מותר למכור, ועיין שם שהביאו את דברי ה'''ירושלמי''' "חמשה אחין מלקטין ירק אחד מוכר לכולן" שמותר לו למכור את שלהן ואסור לו למכור את של עצמו אלא שמבליעו בשלהן.
מדברי '''רבינו שמשון''' {{ויקיטקסט|פירוש רבינו שמשון_על שביעית_ז_ג_|פירוש הר"ש שביעית ז' ג'}} ו'''תוספות''' בסוכה {{גמרא|סוכה|לט|א|סוכה לט. ד"ה "וליתיב"}} מבואר שאסור למלקט עצמו למכור, אבל לאחר שלא לקטן מותר למכור, ועיין שם שהביאו את דברי ה'''ירושלמי''' "חמשה אחין מלקטין ירק אחד מוכר לכולן" שמותר לו למכור את שלהן ואסור לו למכור את של עצמו אלא שמבליעו בשלהן.
<BR/> ומבואר מזה ששם פעולת ה"סחורה" אינו אלא כשגם מלקט וגם מוכר אבל מכירה לבד לא נחשבת "סחורה". ומבואר בנוסף, שגדר איסור סחורה אינו להשתמש לדבר אחר שאינו אכילה, אלא זהו איסור חדש שאע"פ שמשתמש בפירות לאכילה מ"מ כל ששם "סחורה" עליה אסור (ולפי דבריהם האיסור להשתמש לדבר אחר מלבד אכילה כשאינו מכלה את החפץ, לא שייך להך דרשא ד"לאכלה ולא לסחורה" אלא הוא דרשא אחרת "לאכלה ולא ליקח בו בהמה טמאה עבדים וקרקעות").
<BR/> ומבואר מזה ששם פעולת ה"סחורה" אינו אלא כשגם מלקט וגם מוכר אבל מכירה לבד לא נחשבת "סחורה". ומבואר בנוסף, שגדר איסור סחורה אינו להשתמש לדבר אחר שאינו אכילה, אלא זהו איסור חדש שאע"פ שמשתמש בפירות לאכילה מ"מ כל ששם "סחורה" עליה אסור (ולפי דבריהם האיסור להשתמש לדבר אחר מלבד אכילה כשאינו מכלה את החפץ, לא שייך להך דרשא ד"לאכלה ולא לסחורה" אלא הוא דרשא אחרת "לאכלה ולא ליקח בו בהמה טמאה עבדים וקרקעות").


54

עריכות