הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

אין תקציר עריכה
שורה 98: שורה 98:
א. יטול שכר מאבות ללימוד בנים או ללימוד האב.  ב. יקרב את עמי ארצות לתורה ומצוות.  ג. דיין הדן דין אמת .'''''///תנסה למצוא דרך להפריד יותר ברור בין 3 התנאים///'''''
א. יטול שכר מאבות ללימוד בנים או ללימוד האב.  ב. יקרב את עמי ארצות לתורה ומצוות.  ג. דיין הדן דין אמת .'''''///תנסה למצוא דרך להפריד יותר ברור בין 3 התנאים///'''''


וכל זה למדנו מתלמידי חכמים היו נוטלים שכרם מהלשכה על כך שהיו מלמדים את הכהנים הלכות שחיטה וקמיצה (כתובות קו א' ) -מכאן למדנו שת"ח שהיו מלמדים הלכות שחיטה וקמיצה היו נוטלים  
וכל זה למדנו מכך שתלמידי חכמים היו נוטלים שכרם מהלשכה על כך שהיו מלמדים את הכהנים הלכות שחיטה וקמיצה (כתובות קו א' ) -למדנו מכאן שהסיבה שת"ח שהיו מלמדים הלכות שחיטה וקמיצה היו נוטלים על בך שכר מכיוון שהיה לכהנים ולעם ישראל הנאה מכך לכן היה מותר להם ליטול כסף מלשכה (ראייה לתנאי הראשון של הכס"מ תרומות ישראל "האבות" והכהנים הם "הבנים")
שכר על כך מכיוון שהיה לכהנים ולעם ישראל הנאה מכך לכן היה מותר להם ליטול כסף מלשכה (ראייה לתנאי הראשון של הכס"מ תרומות ישראל "האבות" והכהנים הם "הבנים")


התוספות העיר על המקום למרות שלמדנו שאסור ליטול שכר על לימוד תורה (פרק אין בין המודר) והוא עונה כאן זה שונה כי הם היו יושבים ולומדים כל היום  
התוספות העיר על המקום למרות שלמדנו שאסור ליטול שכר על לימוד תורה (פרק 'אין בין המודר') והוא עונה כאן זה שונה כי הם היו יושבים ולומדים כל היום  
ולציבור היה מחויבות לפרנס אותם מכאן למדנו שלאדם מותר לאדם ליטול כסף מהציבור אך ורק בתנאי שאין לו מקור פרנסה אחר (ראייה לתנאי השני של הכס"מ אדם שלומד תורה וע"י כך מקרב את עם ישראל לתורה ומצוות ואין לו מקור פרנסה אחר מותר לו ליטול שכר מהציבור)
ולציבור היה מחויבות לפרנס אותם מכאן למדנו שלאדם מותר לאדם ליטול כסף מהציבור אך ורק בתנאי שאין לו מקור פרנסה אחר (ראייה לתנאי השני של הכס"מ אדם שלומד תורה וע"י כך מקרב את עם ישראל לתורה ומצוות ואין לו מקור פרנסה אחר מותר לו ליטול שכר מהציבור)