הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

שורה 9: שורה 9:
   
   
הרמב"ם כותב בפתח דבריו שהוא יודע שדבריו "לא ימצאו חן בעיני רוב גדולי התורה, ואולי אף כולם" אך בכל זאת הרמב"ם בוחר להגיד את דבריו   
הרמב"ם כותב בפתח דבריו שהוא יודע שדבריו "לא ימצאו חן בעיני רוב גדולי התורה, ואולי אף כולם" אך בכל זאת הרמב"ם בוחר להגיד את דבריו   
וכותב: אסור לאדם להנות בעולם הזה מהתורה ומי שעושה כך הכרית את נפשו מהעולם הבא ,ובדורנו אנשיים מתרשלים בדבר זה וקבעו שחובה על האדם לפרנס  
וכותב: אסור לאדם להנות בעולם הזה מהתורה ומי שעושה כך הכרית את נפשו מהעולם הבא ,ולצערנו אנשיים מתרשלים בדבר זה וקבעו שחובה על האדם לפרנס  
תלמידי חכמים ודבר זה טעות מוחלטת ואין לו מקור בתורתנו .
תלמידי חכמים ודבר זה טעות מוחלטת ואין לו מקור בתורתנו .
ובנוסף לא ראינו בחז"ל מקור לכך שהם קבצו נדבות לישיבה או למרביצי תורה אלא כל אחד חי על ידי מעשה ידיו אחד העשיר ואחד העני  
ובנוסף לא ראינו בחז"ל מקור לכך שהם קבצו נדבות לישיבה או למרביצי תורה אלא כל אחד חי על ידי מעשה ידיו אחד העשיר ואחד העני  
שורה 55: שורה 55:
ולא רק זאת אלא מותר להם ליטול שכר כדי להתעשר.(לומד זאת מכהן גדול שהתורה כתבה בו "גדלהו מאחיו"(ויקרא כא י')  
ולא רק זאת אלא מותר להם ליטול שכר כדי להתעשר.(לומד זאת מכהן גדול שהתורה כתבה בו "גדלהו מאחיו"(ויקרא כא י')  
וחכמים למדו שיש חובה על הכוהנים להעשיר אותו (יומא יח א') כך גם הציבור חייב להעשיר תלמידי חכמים)
וחכמים למדו שיש חובה על הכוהנים להעשיר אותו (יומא יח א') כך גם הציבור חייב להעשיר תלמידי חכמים)


==פסיקת הרמב"ם==
==פסיקת הרמב"ם==