הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

שורה 65: שורה 65:
לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה .אמרו חכמים כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד צוו ואמרו אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן.  
לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה .אמרו חכמים כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד צוו ואמרו אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן.  
ועוד צוו ואמרו אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון. וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות"
ועוד צוו ואמרו אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון. וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות"
==רבנו יונה ור' ברטנורא==
גם ר' יונה ור' ברטנורא בפרושם למשנה מודים לדברי הרמב"ם ומזכירם חלק מראיותיו אך ר' ברטנורא מחדש ומתיר לראשי ישיבות ותלמידי חכמים שממונים על הציבור ליטול לשכר
ולא רק זאת אלא מותר להם ליטול שכר כדי להתעשר.(לומד זאת מכהן גדול שהתורה כתבה בו "גדלהו מאחיו"(ויקרא כא י')
וחכמים למדו שיש חובה על הכוהנים להעשיר אותו (יומא יח א') כך גם הציבור חייב להעשיר תלמידי חכמים)