הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

שורה 105: שורה 105:
ר' ישמעאל יתכוון לאנשים שלומדים תורה בשביל שיהו ראשי ישיבות ויכבדו אותם או שהם לומדים תורה כמו שאר המקצעות בשביל לקבל כסף כשהוא ילמד אחרים  
ר' ישמעאל יתכוון לאנשים שלומדים תורה בשביל שיהו ראשי ישיבות ויכבדו אותם או שהם לומדים תורה כמו שאר המקצעות בשביל לקבל כסף כשהוא ילמד אחרים  
ראיה לדבריו  "לאהבה את ה' אלהיך" -מלמד שלא אקרא בשביל שיקראוני חכם  או בשביל כבוד או כסף וכו'  אלא תילמד תורה כדי לעשות ויספקו בידך ללמוד וללמד לשמור ולעשות (נדרים סב א')
ראיה לדבריו  "לאהבה את ה' אלהיך" -מלמד שלא אקרא בשביל שיקראוני חכם  או בשביל כבוד או כסף וכו'  אלא תילמד תורה כדי לעשות ויספקו בידך ללמוד וללמד לשמור ולעשות (נדרים סב א')
והמכוון לימודו לשם שמים ואין לו דרך אחר להתפרנס אלא לימודו מותר לו להתפרנס על ידי לימודו אך דבר זה מותר לאחד משלושת התנאים הבאים :  
'''והמכוון לימודו לשם שמים ואין לו דרך אחר להתפרנס אלא לימודו מותר לו להתפרנס על ידי לימודו''' אך דבר זה מותר לאחד משלושת התנאים הבאים :  
א. יטול שכר מאבות ללימוד בנים או ללימוד האב. ב.יקרב את עמי ארצות לתורה ומצוות. ג. דין הדן דין אמת .
א. יטול שכר מאבות ללימוד בנים או ללימוד האב. ב.יקרב את עמי ארצות לתורה ומצוות. ג. דין הדן דין אמת .
וכל זה למדנו מתלמידי חכמים היו נוטלים שכרם מהלשכה על כך שהיו מלמדים את הכהנים הלכות שחיטה וקמיצה (כתובות קו א' ) -אנו רואים שת"ח שהיו מלמדים הלכות שחיטה וקמיצה היו נוטלים  
וכל זה למדנו מתלמידי חכמים היו נוטלים שכרם מהלשכה על כך שהיו מלמדים את הכהנים הלכות שחיטה וקמיצה (כתובות קו א' ) -אנו רואים שת"ח שהיו מלמדים הלכות שחיטה וקמיצה היו נוטלים