הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

שורה 9: שורה 9:
   
   
הרמב"ם כותב בפתח דבריו שהוא יודע שדבריו "לא ימצאו חן בעיני רוב גדולי התורה, ואולי אף כולם" אך בכל זאת הרמב"ם בוחר להגיד את דבריו   
הרמב"ם כותב בפתח דבריו שהוא יודע שדבריו "לא ימצאו חן בעיני רוב גדולי התורה, ואולי אף כולם" אך בכל זאת הרמב"ם בוחר להגיד את דבריו   
וכותב: אסור לאדם להנות בעולם הזה מהתורה ומי שעושה כך הכרית את נפשו מהעולם הבא ,ולצערנו אנשיים מתרשלים בדבר זה וקבעו שחובה על האדם לפרנס  
וכותב: אסור לאדם ליהנות בעולם הזה מהתורה ומי שעושה כך הכרית את נפשו מהעולם הבא ,ולצערנו אנשים מתרשלים בדבר זה וקבעו שחובה על האדם לפרנס  
תלמידי חכמים הנהגה זאת טעות מוחלטת ואין לה מקור בתורתנו.
תלמידי חכמים הנהגה זאת טעות מוחלטת ואין לה מקור בתורתנו.
ובנוסף לא ראינו מקור בחז"ל לכך שהם קבצו נדבות לישיבה או למרביצי תורה אלא כל אחד חי על ידי מעשה ידיו אחד העשיר ואחד העני  
ובנוסף לא ראינו מקור בחז"ל לכך שהם קבצו נדבות לישיבה או למרביצי תורה אלא כל אחד חי על ידי מעשה ידיו אחד העשיר ואחד העני  
ולא חס וחלילה שאנשי הדורם לא היו מתנדבים אלא אותו תלמיד חכם העני ידע שאסור לא לקחת מהציבור אלא היה מתפרנס מכוחות עצמו.
ולא חס וחלילה שאנשי דורם לא היו מתנדבים אלא אותו תלמיד חכם העני ידע שאסור לא לקחת מהציבור אלא היה מתפרנס מכוחות עצמו.
הרמב"ם מביא כמה וכמה ראיות לכך -
הרמב"ם מביא כמה וכמה ראיות לכך -