הבדלים בין גרסאות בדף "נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)"

אין תקציר עריכה
שורה 82: שורה 82:
התקשה '''הטור''' בדבריו, מתחילת דבריו נראה שדווקא דגים שהתבשלו בקערה בשרית מותר, אבל דגים שניצלו בקערה בשרית יהיה אסור. מסוף דבריו משמע שדווקא דגים שנצלו עם בשר אסור, אבל דגים שניצלו בקערה בשרית מותר.
התקשה '''הטור''' בדבריו, מתחילת דבריו נראה שדווקא דגים שהתבשלו בקערה בשרית מותר, אבל דגים שניצלו בקערה בשרית יהיה אסור. מסוף דבריו משמע שדווקא דגים שנצלו עם בשר אסור, אבל דגים שניצלו בקערה בשרית מותר.


והסבירו '''הבי"ו''' שדעת הרמב"ם היא שאין חילוק בין בישול לצלייה בסיר בשרי ושניהם מותרים, ומה שכתב לגבי דגים שצלאם עם בשר הוא לעניין אחר, לדין ריחא- שני מאכלים שנאפו ביחד מעבירים טעם אחד לשני [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14267&st=&pgnum=300&hilite= (ע"י ריחא)].וכ"כ '''בהגהות מימוניות'''
והסבירו '''הבי"ו''' שדעת הרמב"ם היא שאין חילוק בין בישול לצלייה בסיר בשרי ושניהם מותרים, ומה שכתב לגבי דגים שצלאם עם בשר הוא לעניין אחר, לדין ריחא- שני מאכלים שנאפו ביחד מעבירים טעם אחד לשני [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14267&st=&pgnum=300&hilite= (ע"י ריחא)]. וכ"כ '''בהגהות מימוניות'''


== שיטת רבינו ירוחם ==
== שיטת רבינו ירוחם ==
147

עריכות