הבדלים בין גרסאות בדף "נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)"

אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:


=== שיטת ריב"ן בשם חותנו (רש"י) ===
=== שיטת ריב"ן בשם חותנו (רש"י) ===
כל מה שהגמ' התירה הוא רק לעלות לקערה '''אבל לבשל בסיר בשרי''' (בלי בשר) '''אסור'''.
כל מה שהגמ' התירה הוא רק לעלות לקערה '''אבל לבשל בסיר בשרי''' (אפילו בלי בשר) '''אסור'''.


=== הבנת תוס' ברש"י ===
=== הבנת תוס' ברש"י ===
פשט דברי רש, מותר לבשל דג בסיר בשרי. מכיוון שצמצם את מחלוקתם של רב ושמואל שלכו"ע אסור לבשל דג עם בשר.  
בגלל שרשצימצם את מחלקתם של רב ושמואל והוציא שני מקרים (דג שבושל עם בשר וחלב בסיר בשרי), משמע שדווקא הם אסורים אבל לבשל את הבשר בסיר בשרי רש"י יתיר.  
== שיטת הרא"ש ודעימא ==
== שיטת הרא"ש ודעימא ==
דעת '''הרא"ש''' היא:
דעת '''הרא"ש''' היא:
שורה 59: שורה 59:


== הפסיקה להלכה ==
== הפסיקה להלכה ==
'''השו"ע''' פסק כדעת רוב הראשונים- דגים שעלו, התבשלו או ניצלו בסיר בשרי הנקי מכל שמנונית מותר לאוכלם בכותח מכיוון שיש כאן נ"ט בר נ"ט. הבשר בסיר, הסיר בדגים ואת הדגים מותר לאכול עם חלב, אך אם יש ממשות כל שהיא של בשר יהיה אסור לאוכלם עם חלב אלא אם כן יהיה פי 60 בדגים (כדין תערובת רגילה).
'''והרמ"א''' פסק שעליה של דגים בכלי בשרי מותר לאוכלם עם חלב ואפילו שניהם רותחים, אך צליה ובישול אסורים (אע"פ שזה נ"ט בר נ"ט) ובדיעבד מותר.
ולאכול את הדגים בכלים חלביים מודה הרמ"א שמותר לכתחילה.




[[קטגוריה:תערובות]]
[[קטגוריה:תערובות]]
147

עריכות