הבדלים בין גרסאות בדף "נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)"

שורה 48: שורה 48:
התקשה '''הטור''' בדבריו, מתחילת דבריו נראה שדווקא דגים שצלאם עם בשר אסור, אבל דגים שנצלו בקערה בשרית יהיה מותר. מסוף דבריו משמע שדווקא דגים שבושלו בקערה בשרית מותרים, דגים שנצלו בקערה בשרית אסורים.
התקשה '''הטור''' בדבריו, מתחילת דבריו נראה שדווקא דגים שצלאם עם בשר אסור, אבל דגים שנצלו בקערה בשרית יהיה מותר. מסוף דבריו משמע שדווקא דגים שבושלו בקערה בשרית מותרים, דגים שנצלו בקערה בשרית אסורים.


והסבירו '''הבי"ו''' שדעת הרמב"ם היא שאין חילוק בין בישול לצלייה בסיר בשרי ושניהם מותרים, ומה שכתב לגבי דגים שצלאם עם בשר הוא לעניין אחר, לדין ריחא- שני מאכלים שנאפו ביחד מעבירים טעם אחד לשני [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14267&st=%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%90+%D7%A4%D7%A8%D7%A7+%D7%9B%D7%9C+%D7%A9%D7%A2%D7%94&pgnum=300= (ע"י ריחא)]. וכן כתב '''בהגהות מימוניות'''
והסבירו '''הבי"ו''' שדעת הרמב"ם היא שאין חילוק בין בישול לצלייה בסיר בשרי ושניהם מותרים, ומה שכתב לגבי דגים שצלאם עם בשר הוא לעניין אחר, לדין ריחא- שני מאכלים שנאפו ביחד מעבירים טעם אחד לשני [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14267&st=&pgnum=300&hilite= (ע"י ריחא)]. וכן כתב '''בהגהות מימוניות'''


== שיטת רבינו ירוחם ==
== שיטת רבינו ירוחם ==
147

עריכות