הבדלים בין גרסאות בדף "נ"ט בר נ"ט באוכלין"

נוספו 38 בתים ,  07:05, 15 באוגוסט 2017
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
הגמרא ב([https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%A7%D7%99%D7%90_%D7%91 חולין קיא, ב])אומרת שטעם שני בהיתר, היינו שהיתר נתן טעם בכלי ומשם הטעם עבר למאכל אחר הטעם נחשב ליותר קל מאשר כשהטעם עבר ישירות למאכל (להרחבה עיין בסוגיית [[נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)]])סוגייתינו מדברת על מקרה שבו העברת הטעם נעשתה ע"י מאכל להמחשה: אם בישל בתנור בשר ותפוחי אדמה באותה תבנית, האם מותר לקחת תפוח אדמה א' שלא נגע בבשר אלא קיבל טעם מתפוח אדמה ב' הסמוך לו שקיבל טעם מהבשר - האם מותר לאכול את תפוח אדמה א' עם גבינה?
הגמרא ב([https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%A7%D7%99%D7%90_%D7%91 חולין קיא, ב])אומרת שטעם שני בהיתר, היינו שהיתר נתן טעם בכלי ומשם הטעם עבר למאכל אחר הטעם נחשב ליותר קל מאשר כשהטעם עבר ישירות למאכל (להרחבה עיין בסוגיית [[נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)]])סוגייתינו מדברת על מקרה שבו העברת הטעם נעשתה ע"י מאכל להמחשה: אם בישל בתנור בשר ותפוחי אדמה באותה תבנית, האם מותר לקחת תפוח אדמה א' שלא נגע בבשר אלא קיבל טעם מתפוח אדמה ב' הסמוך לו שקיבל טעם מהבשר - האם מותר לאכול את תפוח אדמה א' עם גבינה?
==הדעות בהלכה==
==הדעות בהלכה==
דין זה לא נידון כלל בראשונים ולא הוזכר בשו"ע ולא נידון כלל עד לאחרונים, '''למעשה''': ה'''פמ"ג''' ו'''החוו"ד''' כתבו לאסור(פת"ש יו"ד צה א'), וכך פסקו למעשה רבים מהאחרונים, ביניהם '''בא"ח''', '''כה"ח''' ו'''ערוה"ש'''(יו"ד צה), לעומתם כתבו ב'''פני אריה'''(פת"ש יו"ד צה א') וב'''עין יצחק'''(או"ח כח) להתיר, וכך פסק למעשה ב'''ילקוט יוסף'''(קיצור שו"ע צב - צז, ז).  
דין זה לא נידון כלל בראשונים ולא הוזכר בשו"ע ולא נידון כלל עד לאחרונים, '''למעשה''': ה'''פמ"ג''' ו'''החוו"ד''' כתבו לאסור(פת"ש יו"ד צה א'), וכך פסקו למעשה רבים מהאחרונים, ביניהם '''בא"ח''', '''כה"ח''' ו'''ערוה"ש'''(יו"ד צה), לעומתם כתבו ב'''פני אריה'''(פת"ש יו"ד צה א') וב'''עין יצחק'''(או"ח כח) להתיר, וכך פסק למעשה בהליכות עולם (חלק ז) וב'''ילקוט יוסף'''(קיצור שו"ע צב - צז, ז).
 
==סברת האוסרים==   
==סברת האוסרים==   


משתמש אלמוני