הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:איתן ברוך/קריאת שמע מול ערווה"

אין תקציר עריכה
 
שורה 4: שורה 4:
{{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} - קריאת שמע על המיטה, (אשתו, בניו (קטנים/גדולים), , טפח באשה ערווה, קול באישה ערווה, [[שוק באישה ערווה|שוק באשה ערווה]].  
{{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} - קריאת שמע על המיטה, (אשתו, בניו (קטנים/גדולים), , טפח באשה ערווה, קול באישה ערווה, [[שוק באישה ערווה|שוק באשה ערווה]].  


== שניים שישנים במיטה אחת ==
==שניים שישנים במיטה אחת==


=== גמרא ===
===גמרא===
ב'''גמרא''' {{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} הובאה מחלוקת לגבי קריאת שמע של שניים שישנים במיטה אחת (וללא בגדים)  
ב'''גמרא''' {{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} הובאה מחלוקת לגבי קריאת שמע של שניים שישנים במיטה אחת (וללא בגדים)  


שורה 16: שורה 16:
לרב יוסף לא קשה מעמיד שהברייתא הראשונה היא דווקא על אשתו, והברייתא השנייה היא על כולם, לכן קשה על שמואל, אבל שמואל עונה שגם על שמואל קשה: שהרי יש ברייתא נוספת שאומרת שאסור לקרוא קריאת שמע אלא אם כן היתה טלית מפסקת ביניהם.
לרב יוסף לא קשה מעמיד שהברייתא הראשונה היא דווקא על אשתו, והברייתא השנייה היא על כולם, לכן קשה על שמואל, אבל שמואל עונה שגם על שמואל קשה: שהרי יש ברייתא נוספת שאומרת שאסור לקרוא קריאת שמע אלא אם כן היתה טלית מפסקת ביניהם.


=== פסיקה ===
<br />
'''רי"ף''' {{רי"ף|ברכות|טו|א|טו.}} - פסק כרב יוסף, כי הסברא שדווקא באשתו שהיא כגופו הקלו היא סברא חזקה יותר. והקושיות על רב יוסף פחות רציניות. {{ש}}אבל הרי"ף מחמיר במקרה של בני ביתו - שצריך טלית שתפסיק. והפסיקה הזו קשה - כי לא היתה דעה כזו באמוראים?


===פסיקה===
'''רי"ף''' {{רי"ף|ברכות|טו|א|טו.}} - פסק כרב יוסף, כי הסברא שדווקא באשתו שהיא כגופו הקלו היא סברא חזקה יותר. והקושיות על רב יוסף פחות רציניות.
'''תוספות -''' מחמירים אפילו יותר
אבל התוס' מחמיר במקרה של בני ביתו - שצריך טלית שתפסיק. והפסיקה הזו קשה - כי לא היתה דעה כזו באמוראים?
== ליבו רואה את הערווה ==
ה'''גמרא''' {{גמרא|ברכות|כד|ב|כד:}} שואלת האם מותר לקרוא ק"ש כשראשו מחוץ לטלית, ונחלקו הראשונים לגבי גרסת הגמרא.
* טלית בצווארו - ליבו רואה את הערווה מותר.
* מתחת לליבו - ליבו רואה את הערווה.


{{גמרא|ברכות|כד|:|כד:}} כד: - כה. - דין ליבו רואה את הערווה.


כה: - צואה וערווה מול עששית.
כה: - צואה וערווה מול עששית.