631
עריכות
שורה 4: | שורה 4: | ||
{{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} - קריאת שמע על המיטה, (אשתו, בניו (קטנים/גדולים), , טפח באשה ערווה, קול באישה ערווה, [[שוק באישה ערווה|שוק באשה ערווה]]. | {{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} - קריאת שמע על המיטה, (אשתו, בניו (קטנים/גדולים), , טפח באשה ערווה, קול באישה ערווה, [[שוק באישה ערווה|שוק באשה ערווה]]. | ||
== שניים שישנים במיטה אחת == | |||
=== גמרא === | |||
ב'''גמרא''' {{גמרא|ברכות|כד|א|כד.}} הובאה מחלוקת לגבי קריאת שמע של שניים שישנים במיטה אחת (וללא בגדים) | |||
רב יהודה אמר '''<u>שמואל</u>''' - מחזיר פניו וקורא, '''באשתו וגם כולם'''.{{ש}}'''<u>רב יוסף</u>''' - מחזיר פניו וקורא - '''דווקא באשתו'''.{{ש}}הגמרא מביאה סתירה בין שתי בריתות שדנות | |||
# מחזיר פניו וקורא (לא צריך טלית) | #מחזיר פניו וקורא (לא צריך טלית) | ||
# אדם ובניו ובני ביתו - לא יקרא אלא אם כן ישים טלית שתחצוץ. | #אדם ובניו ובני ביתו - לא יקרא אלא אם כן ישים טלית שתחצוץ. | ||
לרב יוסף לא קשה מעמיד שהברייתא הראשונה היא דווקא על אשתו, והברייתא השנייה היא על כולם, לכן קשה על שמואל, אבל שמואל עונה שגם על שמואל קשה: שהרי יש ברייתא נוספת שאומרת שאסור לקרוא קריאת שמע אלא אם כן היתה טלית מפסקת ביניהם. | |||
=== פסיקה === | |||
'''רי"ף''' {{רי"ף|ברכות|טו|א|טו.}} - פסק כרב יוסף, כי הסברא שדווקא באשתו שהיא כגופו הקלו היא סברא חזקה יותר. והקושיות על רב יוסף פחות רציניות. {{ש}}אבל הרי"ף מחמיר במקרה של בני ביתו - שצריך טלית שתפסיק. והפסיקה הזו קשה - כי לא היתה דעה כזו באמוראים? | |||
{{גמרא|ברכות|כד|:|כד:}} כד: - כה. - דין ליבו רואה את הערווה. | {{גמרא|ברכות|כד|:|כד:}} כד: - כה. - דין ליבו רואה את הערווה. | ||
כה: - צואה וערווה מול עששית. | כה: - צואה וערווה מול עששית. |