הבדלים בין גרסאות בדף "מצות אכילת מצה"

נוספו 413 בתים ,  23:32, 10 באפריל 2018
אין תקציר עריכה
שורה 26: שורה 26:


האבני נזר חידש שניתן לצאת את שתי השיטות - לאכול כזית אחד קודם חצות כרבי אלעזר בן עזריה, ואח"כ להמשיך לאכול אחר חצות, ובסוף הסעודה יאכל כזית נוסף ויצא חובת דעת רבי עקיבא. היתר זה מתבסס על כך שיש מחלוקת בפסיקה כמי לפסוק. וראה בהרחבה סיכומו של הרב צבי רייזמן [http://www.olamot.net/shiur/%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%9F באתר עולמות], שהביא בזה מחלוקת בין רבותינו מהדור הקודם, האם לקבל חידוש זה של האבני נזר אם לאו. ומ"מ סיים שמי שסומך על כך, יש לו על מי לסמוך.  
האבני נזר חידש שניתן לצאת את שתי השיטות - לאכול כזית אחד קודם חצות כרבי אלעזר בן עזריה, ואח"כ להמשיך לאכול אחר חצות, ובסוף הסעודה יאכל כזית נוסף ויצא חובת דעת רבי עקיבא. היתר זה מתבסס על כך שיש מחלוקת בפסיקה כמי לפסוק. וראה בהרחבה סיכומו של הרב צבי רייזמן [http://www.olamot.net/shiur/%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%9F באתר עולמות], שהביא בזה מחלוקת בין רבותינו מהדור הקודם, האם לקבל חידוש זה של האבני נזר אם לאו. ומ"מ סיים שמי שסומך על כך, יש לו על מי לסמוך.  
נעיר שבעניין זה של הקשר בין קרבן פסח לאכילת מצה, כתב הרב אוהד פיקסלר מישיבת הגוש [http://asif.co.il/?wpfb_dl=1124#_ftn5 מאמר יפה מאוד] שמראה מחלוקת בעניין זה החל מהמקורות הראשוניים שהם הגמרא לעיל מול המכילתא, וכן הרמב"ם ורבינו דניאל, יע"ש ודפח"ח. 


== אכילת מצה בחול המועד- מצווה או רשות ==
== אכילת מצה בחול המועד- מצווה או רשות ==
משתמש אלמוני