הבדלים בין גרסאות בדף "מצב הגוף בתפילת עמידה"

נוספו 166 בתים ,  14:12, 20 בפברואר 2019
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
<BR/>ומבאר '''רש"י''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=10b&format=pdf (ד"ה יכון וד"ה ורגליהם)] שצריך שיהיו רגליו זו אצל זו, נראים כרגל אחת.
<BR/>ומבאר '''רש"י''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=10b&format=pdf (ד"ה יכון וד"ה ורגליהם)] שצריך שיהיו רגליו זו אצל זו, נראים כרגל אחת.


ב'''ירושלמי''' (ברכות א א) מובא גם כן דין זה, שהמתפלל צריך להשוות את רגליו, ושם נחלקו ר' לוי ור' סימון בטעם הדבר, אחד מהם אמר כמלאכים, והשני אומר ככהנים. ומבארים, ככהנים - היינו כשם שהיו מהלכים על המזבח עקב בצד גודל, וכמלאכים שנאמר 'רגליהם רגל ישרה.
ב'''ירושלמי''' (ברכות א א) מובא גם כן דין זה, שהמתפלל צריך להשוות את רגליו, ושם נחלקו ר' לוי ור' סימון בטעם הדבר. לדעת אחד מהם חובת השווית הרגליים היא כדי להידמות לכהנים, שלגביהם כתוב (שמות כ כג) "לא תעלה במעלות על מזבחי" דהיינו שהיו מהלכים עקב בצד גודל. ואילו לדעת האמורא השני הטעם הוא כדי להידמות למלאכים, שלגביהם כתוב "ורגליהם רגל ישרה".
<BR/>נמצא שהלמוד בבלי סובר כדעה השניה המובאת שם בתלמוד הירושלמיוכן מבואר מדברי '''רבנו יונה''' וה'''ריטב"א'''.
<BR/>נמצא שהתלמוד הבבלי סובר כדעה השניה המובאת שם בתלמוד הירושלמי, וכן מבואר מדברי '''רבנו יונה''' וה'''ריטב"א'''.


דין זה הובא להלכה ב'''רי"ף''' (ברכות ה א), ב'''רמב"ם''' (תפילה ה ד), ב'''רא"ש''' (ברכות א י), ב'''טור''' (אורח חיים צה) ושאר פוסקים.
דין זה הובא להלכה ב'''רי"ף''' (ברכות ה א), ב'''רמב"ם''' (תפילה ה ד), ב'''רא"ש''' (ברכות א י), ב'''טור''' (אורח חיים צה) ושאר פוסקים.
משתמש אלמוני