הבדלים בין גרסאות בדף "לפני עיוור לא תתן מכשול"

שורה 162: שורה 162:
<big>'''באיסור דרבנן'''</big>  
<big>'''באיסור דרבנן'''</big>  


ב'''מג"א''' (קס"ג סק"ב) מסתפק בזה, ולביאור ה'''מחצה"ש''' שם פשיטא ליה שיש איסור (והספק רק משום שמונע מהנכשל איסור יותר גדול), וכך גם ס"ל ל'''מהרש"ם''' (בשו"ת ח"ב סי' צ"ג), וכ"כ ב'''לב שומע''' (מערכה ל' אות ל"ט).  
ראו להלן הנידון במכשיל (בתרי עברי דנהרא) באיסור דרבנן. ולגבי איסור 'סיוע' בחד עברא באיסור דרבנן: ב'''מג"א''' (קס"ג סק"ב) מסתפק בזה, ולביאור ה'''מחצה"ש''' שם פשיטא ליה שיש איסור (והספק רק משום שמונע מהנכשל איסור יותר גדול), וכך גם ס"ל ל'''מהרש"ם''' (בשו"ת ח"ב סי' צ"ג), וכ"כ ב'''לב שומע''' (מערכה ל' אות ל"ט).  


ומהרש"ק ב'''שו"ת טוב טעם ודעת''' (תליתאה ב' ל"א) כתב, "לא גזרינן בדרבנן, דהוי גזירה לגזירה, וגם אף אם בדרבנן הוי מסייע ידי עוברי עבירה, י"ל היינו רק בוודאי איסור דרבנן ולא בספק וכו'".
ומהרש"ק ב'''שו"ת טוב טעם ודעת''' (תליתאה ב' ל"א) כתב, "לא גזרינן בדרבנן, דהוי גזירה לגזירה, וגם אף אם בדרבנן הוי מסייע ידי עוברי עבירה, י"ל היינו רק בוודאי איסור דרבנן ולא בספק וכו'".
391

עריכות