הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

אין תקציר עריכה
שורה 43: שורה 43:
האיסור אינו ניכר ואין כזית בכדי אכילת פרס
האיסור אינו ניכר ואין כזית בכדי אכילת פרס
==טעם כעיקר בבבשר בחלב==
==טעם כעיקר בבבשר בחלב==
לגבי העברת טעמים בעזרת עירוי מכלי ראשון וכלי שני לא נדון בסיכום זה, <BR/>מכיוון שהפסיקה תהיה לפי התשובה לשאלה האם הם יוצרים בישול או רק העברת טעמים.
לגבי העברת טעמים בעזרת עירוי מכלי ראשון וכלי שני לא נדון בסיכום זה,
<BR/>מכיוון שהפסיקה תהיה לפי התשובה לשאלה האם הם יוצרים בישול או רק העברת טעמים.
===בשר בחלב===
===בשר בחלב===
'''מהתלמוד הבבלי''' בחולין (קח א) ופסחים (מד ב) ניתן להסיק שלכל הדעות העברת טעם בדרך בישול בבשר בחלב אסורה מהתורה, ובדרכים אחרות מדברי חכמים.
'''מהתלמוד הבבלי''' בחולין (קח א) ופסחים (מד ב) ניתן להסיק שלכל הדעות העברת טעם בדרך בישול בבשר בחלב אסורה מהתורה, ובדרכים אחרות מדברי חכמים.
<BR/>(מהתלמוד הבבלי (חולין צח) לא נכון להסיק שלדעת רבא בבשר בחלב בדרך בישול טעם כעיקר דרבנן, כי הוא מביע את דעתו ההפוכה באותה מסכת (קח א))
<BR/>(מהתלמוד הבבלי (חולין צח) לא נכון להסיק שלדעת רבא בבשר בחלב בדרך בישול טעם כעיקר דרבנן, כי הוא מביע את דעתו ההפוכה באותה מסכת (קח א))
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), ה'''מאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
פמ"ג (
פמ"ג (
===עוף בחלב===
===עוף בחלב===
284

עריכות