הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

אין תקציר עריכה
שורה 29: שורה 29:
<BR/>'''רבא''' הסיק שבגלל שהתורה חידשה באיל נזיר שהטעם של הזרוע אינו אוסר את שאר האיל, שבשאר קדשים טעם כעיקר דאורייתא ובאיסורי חולין דרבנן.
<BR/>'''רבא''' הסיק שבגלל שהתורה חידשה באיל נזיר שהטעם של הזרוע אינו אוסר את שאר האיל, שבשאר קדשים טעם כעיקר דאורייתא ובאיסורי חולין דרבנן.
===פיגול, נותר וטמא===
===פיגול, נותר וטמא===
'''בתלמוד הבבלי''' (זבחים עח א) '''ריש לקיש''' לומד מ'''המשנה''' (מעילה ד ד) שאם עירב פיגול, נותר וטמא פטור מכיוון שהם מבטלים זה את זה.
'''בתלמוד הבבלי''' (זבחים עח א) '''ריש לקיש''' לומד מ'''המשנה''' (מעילה ד ד) שאם עירב ואכל פיגול, נותר וטמא פטור מכיוון שהם מבטלים זה את זה.
<BR/>אחת המסקנות של ריש לקיש היא שמכיוון שיש רוב כנגד הטעם של כל אחד מהאיסורים ובכל זאת פטור, שטעם כעיקר דרבנן.
<BR/>אחת המסקנות של ריש לקיש היא שמכיוון שיש רוב כנגד הטעם של כל אחד מהאיסורים ובכל זאת פטור, שטעם כעיקר דרבנן.
===חלה===
===חלה===
שורה 45: שורה 45:
===בשר בחלב===
===בשר בחלב===
====דרך בישול====
====דרך בישול====
מהתלמוד הבבלי בחולין (קח א) ופסחים (מד ב)
====העברת טעמים====
====העברת טעמים====
===עוף בחלב===
===עוף בחלב===
284

עריכות