הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

אין תקציר עריכה
שורה 48: שורה 48:
<BR/>(מהתלמוד הבבלי (חולין צח) לא נכון להסיק שלדעת רבא בבשר בחלב בדרך בישול טעם כעיקר דרבנן, כי הוא מביע את דעתו ההפוכה באותה מסכת (קח א))
<BR/>(מהתלמוד הבבלי (חולין צח) לא נכון להסיק שלדעת רבא בבשר בחלב בדרך בישול טעם כעיקר דרבנן, כי הוא מביע את דעתו ההפוכה באותה מסכת (קח א))
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
פמ"ג (
===עוף בחלב===
===עוף בחלב===
'''רמ"א''' (תורת חטאת פה יג) כתב על פי האיסור והיתר (הארוך, לז ה ט) שבגלל שטעם כעיקר דאורייתא יש להחמיר, למרות שאיסור עוף בחלב מדברי חכמים.
'''רמ"א''' (תורת חטאת פה יג) כתב על פי האיסור והיתר (הארוך, לז ה ט) שבגלל שטעם כעיקר דאורייתא יש להחמיר, למרות שאיסור עוף בחלב מדברי חכמים.


'''ט"ז''' (צח ה) הסביר שבאיסור בשר בחלב חכמים עשו חיזוק לדברים, ולכן באיסור עוף בחלב חכמים החמירו כשיש ספק שמא יטעה בבשר בחלב.
'''ט"ז''' (צח ה) הסביר שבאיסור בשר בחלב חכמים עשו חיזוק לדברים, ולכן באיסור עוף בחלב חכמים החמירו כשיש ספק שמא יטעה בבשר בחלב.
<BR/> '''פמ"ג''' (צח ה, ד"ה הט"ז החזיק) ו'''כה"ח''' (דרוש מקור) הסכימו והחמירו מלבד מקרה של הפסד מרובה.
<BR/> '''פמ"ג''' (משב"ז צח ה, ד"ה הט"ז החזיק) ו'''כה"ח''' (דרוש מקור) הסכימו והחמירו מלבד מקרה של הפסד מרובה.


'''ש"ך''' (צח ז) חלק על הבנת הרמ"א את האו"ה. הוא הסביר שלדעת האו"ה איסור עוף בחלב מדאורייתא, ולכן החמיר.
'''ש"ך''' (צח ז) חלק על הבנת הרמ"א את האו"ה. הוא הסביר שלדעת האו"ה איסור עוף בחלב מדאורייתא, ולכן החמיר.
<BR/> אבל לפי הסוברים שאיסור עוף בחלב מדרבנן, אפשר להקל כשיש ספק.
<BR/> אבל לפי הסוברים שאיסור עוף בחלב מדרבנן, אפשר להקל כשיש ספק.
כך פסקו '''אמונת שמואל''' (כח) '''פר"ח''' (צח ט)ו'''חכ"א''' (דרוש מקור).  
כך פסקו '''אמונת שמואל''' (כח), '''פר"ח''' (צח ט) ו'''חכ"א''' (דרוש מקור).  
[[קטגוריה:תערובות]]
[[קטגוריה:תערובות]]
284

עריכות