284
עריכות
שורה 48: | שורה 48: | ||
<BR/>(מהתלמוד הבבלי (חולין צח) לא נכון להסיק שלדעת רבא בבשר בחלב בדרך בישול טעם כעיקר דרבנן, כי הוא מביע את דעתו ההפוכה באותה מסכת (קח א)) | <BR/>(מהתלמוד הבבלי (חולין צח) לא נכון להסיק שלדעת רבא בבשר בחלב בדרך בישול טעם כעיקר דרבנן, כי הוא מביע את דעתו ההפוכה באותה מסכת (קח א)) | ||
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה | <BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה | ||
פמ"ג ( | |||
===עוף בחלב=== | ===עוף בחלב=== | ||
'''רמ"א''' (תורת חטאת פה יג) כתב על פי האיסור והיתר (הארוך, לז ה ט) שבגלל שטעם כעיקר דאורייתא יש להחמיר, למרות שאיסור עוף בחלב מדברי חכמים. | '''רמ"א''' (תורת חטאת פה יג) כתב על פי האיסור והיתר (הארוך, לז ה ט) שבגלל שטעם כעיקר דאורייתא יש להחמיר, למרות שאיסור עוף בחלב מדברי חכמים. | ||
'''ט"ז''' (צח ה) הסביר שבאיסור בשר בחלב חכמים עשו חיזוק לדברים, ולכן באיסור עוף בחלב חכמים החמירו כשיש ספק שמא יטעה בבשר בחלב. | '''ט"ז''' (צח ה) הסביר שבאיסור בשר בחלב חכמים עשו חיזוק לדברים, ולכן באיסור עוף בחלב חכמים החמירו כשיש ספק שמא יטעה בבשר בחלב. | ||
<BR/> '''פמ"ג''' (צח ה, ד"ה הט"ז החזיק) ו'''כה"ח''' (דרוש מקור) הסכימו והחמירו מלבד מקרה של הפסד מרובה. | <BR/> '''פמ"ג''' (משב"ז צח ה, ד"ה הט"ז החזיק) ו'''כה"ח''' (דרוש מקור) הסכימו והחמירו מלבד מקרה של הפסד מרובה. | ||
'''ש"ך''' (צח ז) חלק על הבנת הרמ"א את האו"ה. הוא הסביר שלדעת האו"ה איסור עוף בחלב מדאורייתא, ולכן החמיר. | '''ש"ך''' (צח ז) חלק על הבנת הרמ"א את האו"ה. הוא הסביר שלדעת האו"ה איסור עוף בחלב מדאורייתא, ולכן החמיר. | ||
<BR/> אבל לפי הסוברים שאיסור עוף בחלב מדרבנן, אפשר להקל כשיש ספק. | <BR/> אבל לפי הסוברים שאיסור עוף בחלב מדרבנן, אפשר להקל כשיש ספק. | ||
כך פסקו '''אמונת שמואל''' (כח) '''פר"ח''' (צח ט)ו'''חכ"א''' (דרוש מקור). | כך פסקו '''אמונת שמואל''' (כח), '''פר"ח''' (צח ט) ו'''חכ"א''' (דרוש מקור). | ||
[[קטגוריה:תערובות]] | [[קטגוריה:תערובות]] |
עריכות