הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:


===איסור יין לנזיר===
===איסור יין לנזיר===
'''במסכת פסחים''' (מד ב) למדו '''חכמים''' '''מהפסוק''' "וְכָל מִשְׁרַת עֲנָבִים לֹא יִשְׁתֶּה" (במדבר ו ג) שמים שהושרו בהם ענבים עד שהמים קיבלו טעם אסורים לנזיר.
'''במסכת פסחים''' (מד ב) '''מהפסוק''' "וְכָל מִשְׁרַת עֲנָבִים לֹא יִשְׁתֶּה" (במדבר ו ג) למדו '''חכמים''' שמים שהושרו בהם ענבים עד שהמים קיבלו טעם אסורים לנזיר.
<BR/>מכיוון שאיסור זה זמני, אין בו איסור הנאה ואין אפשרות להתיר אותו, אפשר ללמוד קל וחומר לשאר איסורים.
<BR/>מכיוון שאיסור זה זמני, אין בו איסור הנאה ואין אפשרות להתיר אותו, אפשר ללמוד קל וחומר לשאר איסורים.


שורה 44: שורה 44:
==טעם כעיקר בבבשר בחלב==
==טעם כעיקר בבבשר בחלב==
===בשר בחלב===
===בשר בחלב===
לגבי העברת טעמים בעזרת עירוי מכלי ראשון וכלי שני לא נדון בסיכום זה, <BR/>מכיוון שהפסיקה תהיה לפי התשובה לשאלה האם הם יוצרים בישול או רק העברת טעמים.
====דרך בישול====
====דרך בישול====
'''מהתלמוד הבבלי''' בחולין (קח א) ופסחים (מד ב) ניתן להסיק שלכל הדעות העברת טעם בדרך בישול בבשר בחלב אסורה מהתורה.
'''מהתלמוד הבבלי''' בחולין (קח א) ופסחים (מד ב) ניתן להסיק שלכל הדעות העברת טעם בדרך בישול בבשר בחלב אסורה מהתורה.
שורה 49: שורה 50:
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
====העברת טעמים====
====העברת טעמים====
=====מעמיד=====
=====כבישה=====
=====צליה=====
=====זיעה=====
===עוף בחלב===
===עוף בחלב===
==באיסור דרבנן==
==באיסור דרבנן==


[[קטגוריה:תערובות]]
[[קטגוריה:תערובות]]
284

עריכות