284
עריכות
שורה 3: | שורה 3: | ||
{{מקורות|חולין ח ג|עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט|נזיר ו א|מאכלות אסורות|יורה דעה צח ב}} | {{מקורות|חולין ח ג|עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט|נזיר ו א|מאכלות אסורות|יורה דעה צח ב}} | ||
כאשר מעורבים איסור תורה והיתר, ומבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור | כאשר מעורבים איסור תורה והיתר, ומבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור מהתורה כמו עיקר האיסור או מדברי חכמים. | ||
==מהיכן נלמד האיסור== | ==מהיכן נלמד האיסור== | ||
שורה 10: | שורה 10: | ||
מהפסוק "וְכָל מִשְׁרַת עֲנָבִים לֹא יִשְׁתֶּה" (במדבר ו ג) נלמד שמים שהושרו בהם ענבים עד שהמים קיבלו טעם אסורים לנזיר. | מהפסוק "וְכָל מִשְׁרַת עֲנָבִים לֹא יִשְׁתֶּה" (במדבר ו ג) נלמד שמים שהושרו בהם ענבים עד שהמים קיבלו טעם אסורים לנזיר. | ||
<BR/>מכיוון שאיסור זה זמני, אין בו איסור הנאה ואין אפשרות להתיר אותו, אפשר ללמוד קל וחומר לשאר איסורים. | <BR/>מכיוון שאיסור זה זמני, אין בו איסור הנאה ואין אפשרות להתיר אותו, אפשר ללמוד קל וחומר לשאר איסורים. | ||
מהפסוק "לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ" (דברים יד כא) נלמד שאסור לבשל בשר בחלב | |||
===שיטת רבי עקיבא=== | ===שיטת רבי עקיבא=== | ||
====בשר בחלב==== | ====בשר בחלב==== | ||
====גיעולי גויים==== | ====גיעולי גויים==== | ||
==טעם | |||
==טעם וממשות== | |||
===האיסור הוצא מהתערובת=== | ===גוש בנוזל=== | ||
===האיסור אינו ניכר ואין כזית בכדי אכילת פרס=== | ====האיסור הוצא מהתערובת==== | ||
====האיסור אינו ניכר ואין כזית בכדי אכילת פרס==== | |||
===נוזלים ובלילה=== | |||
==טעם כעיקר בבבשר בחלב== | ==טעם כעיקר בבבשר בחלב== | ||
===בשר בחלב=== | ===בשר בחלב=== |
עריכות