הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:מצווה בו יותר מבשלוחו"

שורה 49: שורה 49:
====הנצי"ב====
====הנצי"ב====
כעין זה כתב גם ה'''נצי"ב''' (עמק השאלה קסה א במילים ויש ראיה). הוא מוכיח מסוגיתינו שקידושין היא מצווה ממש ולא רק הכשר מצווה כמו שכתב ה'''רמב"ם'''.
כעין זה כתב גם ה'''נצי"ב''' (עמק השאלה קסה א במילים ויש ראיה). הוא מוכיח מסוגיתינו שקידושין היא מצווה ממש ולא רק הכשר מצווה כמו שכתב ה'''רמב"ם'''.
====ר"ח תוס' ר"י הזקן ורש"י====
יש שדייקו מדברי '''ר"ח''', '''תוס' ר"י הזקן''' ו'''רש"י''' (קידושין מא א ד"ה מצווה) שמשמע שדעתם היא שהכלל של מצווה בו יותר מבשלוחו, היינו חיוב האדם בגופו, במצוות ממש, ולא בהכשר מצווה, ואם כן דעתם היא שקידושין הם מצווה ממש ולא הכשר מצווה. ואין הדברים מוכרחים.


'''סיכום'''
'''סיכום'''
לדעת הרמב"ם המקנה והנצי"ב קידושין הם מצווה ממש, והכלל של 'מצווה בו יותר מבשלוחו חל רק על מצוות ממש ולא על הכשרי מצווה.
לדעת הרמב"ם המקנה והנצי"ב קידושין הם מצווה ממש, והכלל של 'מצווה בו יותר מבשלוחו חל רק על מצוות ממש ולא על הכשרי מצווה.
553

עריכות