הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:היוצאת בלא כתובה"

שורה 9: שורה 9:
* לא קוצה חלה
* לא קוצה חלה
* נודרת ואינה מקיימת
* נודרת ואינה מקיימת
כתב הרשב"א בשם הירושלמי דכולהו בדאיכא שני עדים מיירי, דאדם אחד לא נאמן בממונות.


==== מאכילתו שאינו מעושר ====
==== מאכילתו שאינו מעושר ====
וכגון שאמרה לו פלוני עישר לי, והלך ושאלו ונמצא ששיקרה. כך פירשו בגמרא.
וכגון שאמרה לו פלוני עישר לי, והלך ושאלו ונמצא (בעדים) ששיקרה. כך פירשו בגמרא.


כתב הרשב"א בשם הראב"ד דבדוקא פירשו בגמרא שהבעל גילה השקר, כי אם היא הודתה אינה נאמנת, משום דאין אדם משים עצמו רשע. אבל הרשב"א חולק על דבריו, דכאן הרי כל הנושא הוא ממוני (להפסידה כתובתה), ולגבי זה הרי היא נאמנת להפסיד לעצמה ככל הודאת בעל דין, ולכן גם בכה"ג תצא בלא כתובה (ולא פירשו בגמ' את המשנה באופן זה, משום דלא שכיח). ודעת הראב"ד צ"ע.
כתב הרשב"א בשם הראב"ד דבדוקא פירשו בגמרא שהבעל גילה השקר, כי אם היא הודתה אינה נאמנת, משום דאין אדם משים עצמו רשע. אבל הרשב"א חולק על דבריו, דכאן הרי כל הנושא הוא ממוני (להפסידה כתובתה), ולגבי זה הרי היא נאמנת להפסיד לעצמה ככל הודאת בעל דין, ולכן גם בכה"ג תצא בלא כתובה (ולא פירשו בגמ' את המשנה באופן זה, משום דלא שכיח). ודעת הראב"ד צ"ע.
שורה 23: שורה 25:


==== משמשתו נדה ====
==== משמשתו נדה ====
וכגון שאמרה לו פלוני חכם טיהר לי את הדם, והלך ושאלו והתברר ששיקרה.
וכגון שאמרה לו פלוני חכם טיהר לי את הדם, והלך ושאלו והתברר (בעדים) ששיקרה.


ואבע"א, כגון שהוחזקה נדה בשכנותיה.
ואבע"א, כגון שהוחזקה נדה בשכנותיה.


==== לא קוצה חלה ====
==== לא קוצה חלה ====
וכגון שאמרה לו פלוני תיקן לי את העיסה, והלך ושאלו ונמצא ששיקרה.
וכגון שאמרה לו פלוני תיקן לי את העיסה, והלך ושאלו ונמצא (בעדים) ששיקרה.


==== נודרת ואינה מקיימת ====
==== נודרת ואינה מקיימת ====
112

עריכות