הבדלים בין גרסאות בדף "חתיכה הראויה להתכבד"

אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
{{קטגוריה איסור והיתר}}
{{קטגוריה איסור והיתר}}
{{מקורות : חולין (צ"ו ב). ע"ז (ע"ד א). הרמב"ם (פר' ט"ז מהל' מא"א ה"ג-ו'). יבמות דף (פא ב). הרא"ש (חולין פ"ז סימן לו). תורת חטאת כלל מ'-מג'. יו"ד טור ב"י סימן ק"א. }}
{{מקורות : חולין (צ"ו ב). ע"ז (ע"ד א). הרמב"ם (פר' ט"ז מהל' מא"א ה"ג-ו'). יבמות דף (פא ב). הרא"ש (חולין פ"ז סימן לו). תורת חטאת כלל מ'-מג'. יו"ד טור ב"י סימן ק"א. }}
{{ תוכן ענינים :
{{ תוכן ענינים :
א .מקור הדין חהר"ל אינה בטילה והגדרתה.
א .מקור הדין חהר"ל אינה בטילה והגדרתה.
שורה 9: שורה 10:
ה .חהר"ל מדרבנן.}}
ה .חהר"ל מדרבנן.}}


חתיכה הראויה להתכבד (חהר"ל) :
'''חתיכה הראויה להתכבד (חהר"ל) :'''


חז"ל למדו שכאשר ישנה חתיכה שהיא אסורה ואילו היא היתה מותרת היינו מכבדים בה את אורחינו, חתיכה זו אינה בטילה בחתיכות אחרות ונחשבת כאותן דברים שאינם בטלים .
חז"ל למדו שכאשר ישנה חתיכה שהיא אסורה ואילו היא היתה מותרת היינו מכבדים בה את אורחינו, חתיכה זו אינה בטילה בחתיכות אחרות ונחשבת כאותן דברים שאינם בטלים .
שורה 18: שורה 19:


  חולין (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
  חולין (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".


הגמ' דנה מדוע כל החתיכות אסורות כאשר אינו מכיר את חתיכת האיסור
הגמ' דנה מדוע כל החתיכות אסורות כאשר אינו מכיר את חתיכת האיסור
40

עריכות