הבדלים בין גרסאות בדף "חתיכה הראויה להתכבד"

נוספו 104 בתים ,  19:34, 15 ביוני 2021
קישור
(←‏א .מקור הדין חהר"ל אינה בטילה.: תיקנתי שגיאה. שיפרתי את הדף)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(קישור)
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{עריכה}}
{{מקורות||חולין צו ב, עבודה זרה עד א, יבמות פא ב||מאכלות אסורות טז ג-ו|יורה דעה קא}}
{{מקורות||חולין צו ב, עבודה זרה עד א, יבמות פא ב||מאכלות אסורות טז ג-ו|יורה דעה קא}}
'''חתיכה הראויה להתכבד (חהר"ל) :'''
'''חתיכה הראויה להתכבד (חהר"ל) :'''
שורה 8: שורה 9:




'''חולין''' (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
'''חולין''' ([https://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=31&daf=96b&format=pdf צ"ו ב']) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".


שורה 60: שורה 61:
ב. והוא הדין בחתיכה של בשר בחלב או של חולין שנשחטו בעזרה שהרי הן אסורים מדבריהן בהנייה".
ב. והוא הדין בחתיכה של בשר בחלב או של חולין שנשחטו בעזרה שהרי הן אסורים מדבריהן בהנייה".


1.סבר שהגמרות אינן חלוקות. לפי פירושו למשנה בעבודה זרה נגמרות חלוקות
1.סבר שהגמרות אינן חלוקות. (לפי פירושו למשנה בעבודה זרה הגמרות חלוקות. וצ'ע)


2. דין חהר"ל הוא דין בפני עצמו.
2. דין חהר"ל הוא דין בפני עצמו.
שורה 203: שורה 204:
== ה .חהר"ל מדרבנן : ==
== ה .חהר"ל מדרבנן : ==


'''שיטת הרמב"ם''' (פר' ט"ז מהל' מא"אה"ג-ו') :
'''שיטת הרמב"ם''' (מאכלות אסורות, טז, ג-ו) :


"והוא הדין בחתיכה של בשר בחלב או של חולין שנשחטו בעזרה שהרי הן אסורים מדבריהן בהנייה".  
"והוא הדין בחתיכה של בשר בחלב או של חולין שנשחטו בעזרה שהרי הן אסורים מדבריהן בהנייה".  
שורה 258: שורה 259:
לדעת רעק"א: בין בבב"ח בין בשאר איסורים אף באיסור דרבנן קיים דין חהר"ל.
לדעת רעק"א: בין בבב"ח בין בשאר איסורים אף באיסור דרבנן קיים דין חהר"ל.


[[קטגוריה: מאכלות אסורות]][[קטגוריה: תערובות]]
[[קטגוריה: מאכלות אסורות]]
[[קטגוריה: תערובות]]
112

עריכות