הבדלים בין גרסאות בדף "חפיפה קודם טבילה"

נוספו 5 בתים ,  08:39, 12 בפברואר 2018
מ
אין תקציר עריכה
מ
שורה 4: שורה 4:
.
.
הסתירה באמוראים ויישובה
הסתירה באמוראים ויישובה
מקור הסוגיא בשתי סוגיות בגמרא בנידה: הסוגיא הראשונה (סז:) עוסקת במרחק המקסימלי בין חפיפה לטבילה, ומביאה דעת רב הונא הסובר שניתן להרחיק עד שלושה ימים בינהם. הוא לומד זה מהרחקת החפיפה מהטבילה כאשר חלים שני ימים ראש השנה אחר השבת, שנמצא שיש שלושה ימים שמפסיקים בין החפיפה לטבילה, ואעפ"כ הטבילה כשירה. רב חסדא אומר שדווקא במקום שיש צורך הותר, אך בסתם אינו מותר להפסיק בין החפיפה לטבילה, אע"פ שיש זמנים שהותר. רב יימר   
מקור הסוגיא בשתי סוגיות בגמרא בנידה: הסוגיא הראשונה (סז:) עוסקת במרחק המקסימלי בין חפיפה לטבילה, ומביאה דעת רב הונא הסובר שניתן להרחיק עד שלושה ימים בינהם. הוא לומד זה מהרחקת החפיפה מהטבילה כאשר חלים שני ימים ראש השנה אחר השבת, שנמצא שיש שלושה ימים שמפסיקים בין החפיפה לטבילה, ואעפ"כ הטבילה כשירה. רב חסדא אומר שדווקא במקום שיש צורך הותר, אך בסתם אינו מותר להפסיק בין החפיפה לטבילה, אע"פ שיש זמנים שהותר. רב יימר ...    


(סח.) שם מובאות שני פסקי אמוראים סותרים, שנפסקים להלכה: פסק אחד אומר שאשה תחפוף [בלשון הגמרא תחוף ובזה נשתמש] ביום ותטבול בלילה. והשני אומר שאשה תחוף גם כן בלילה. [[נידה סח.|והגמרא]] מיישבת שההבדל בין הפסקים הוא שזה נאמר במקום שאפשר וזה נאמר במקום שאי אפשר.   
(סח.) שם מובאות שני פסקי אמוראים סותרים, שנפסקים להלכה: פסק אחד אומר שאשה תחפוף [בלשון הגמרא תחוף ובזה נשתמש] ביום ותטבול בלילה. והשני אומר שאשה תחוף גם כן בלילה. [[נידה סח.|והגמרא]] מיישבת שההבדל בין הפסקים הוא שזה נאמר במקום שאפשר וזה נאמר במקום שאי אפשר.