הבדלים בין גרסאות בדף "חמץ נוקשה"

נוספו 19 בתים ,  11:45, 11 באפריל 2016
אין תקציר עריכה
שורה 54: שורה 54:


ה'''ב"י''' (או"ח סוף סימן תמ"ז) הביא משו"ת הריב"ש שחמץ נוקשה אינו אסור בהנאה אחר הפסח משום שלא עבר בהשהייתו איסור תורה, וכן פסק ב'''שו"ע''' (תמז יב).
ה'''ב"י''' (או"ח סוף סימן תמ"ז) הביא משו"ת הריב"ש שחמץ נוקשה אינו אסור בהנאה אחר הפסח משום שלא עבר בהשהייתו איסור תורה, וכן פסק ב'''שו"ע''' (תמז יב).
'''המשנ"ב''' (שם קז ובהרחבה בסי' תמ"ב סק"ב) וה"כף החיים" אות ר"ס וה"שתילי זיתים" סקל"ט (עפ"י אחרונים רבים) שטעמו הוא משום שחמץ נוקשה אסור מדרבנן, וכטעם הריב"ש עצמו (וכשיטת הרמב"ן בדעת הרי"ף שהובאה בהקדמה).
'''המשנ"ב''' (שם קז ובהרחבה בסי' תמ"ב סק"ב) ה'''"כף החיים"''' (אות ר"ס) וה'''"שתילי זיתים"''' (לט, עפ"י אחרונים רבים) ביארו שטעם השו"ע הוא שחמץ נוקשה אסור מדרבנן, וכטעם הריב"ש עצמו (וכשיטת הרמב"ן בדעת הרי"ף שהובאה בהקדמה).
וב"כף החיים" שם כתב: "ב"אבן העוזר"... כתב להוכיח, שדעת הרי"ף והרמב"ם שחמץ נוקשא אסור מן התורה... וכן בשו"ת "משכנות יעקב" ... אבל דעת שאר הפוסקים- ראשונים ואחרונים- אינו כן, אלא כפסק השו"ע".
ב"כף החיים" (שם) העיר שה"אבן העוזר" וה"משכנות יעקב" הוכיחו שדעת הרי"ף והרמב"ם שחמץ נוקשא אסור מן התורה, וצידדו כן להלכה, אבל דעת שאר הפוסקים- ראשונים ואחרונים- אינו כן, אלא כפסק השו"ע.
134

עריכות