הבדלים בין גרסאות בדף "חמץ נוקשה"

נוספו 4 בתים ,  15:34, 29 במרץ 2016
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


                                                     '''חמץ נוקשה'''  
                                                     '''חמץ נוקשה'''  
'''במשנה''' (פסחים מב.) הובאה רשימת דברים ש"עוברין עליהם בפסח"(לדעת רש"י הכוונה לאיסור "בל יראה ובבל ימצא", ולתוס' משום שמא יבוא לאכול). המשנה קובעת שאמנם אין בהם כרת, אך יש בהם לאו.לדעת ר"א במשנה גם "תכשיטי נשים" שייכים לרשימה זו.
'''במשנה''' (פסחים מב.) הובאה רשימת דברים ש"עוברין עליהם בפסח" (לדעת רש"י הכוונה לאיסור "בל יראה ובבל ימצא", ולתוס' משום שמא יבוא לאכול). המשנה קובעת שאמנם אין בהם כרת, אך יש בהם לאו. לדעת ר"א במשנה גם "תכשיטי נשים" שייכים לרשימה זו.


מ'''הגמ'''' (שם (מג.), עולה שרשימה זו כוללת שתי קטגוריות: תערובת חמץ, וחמץ נוקשה בעין (=לא בתערובת). '''רש"י'''במקום (שם ד"ה "מאן תנא דמתני'")מבאר ש"תכשיטי נשים" היא הדוגמה לחמץ נוקשה שהובאה במשנה.  
מ'''הגמ'''' (שם (מג.), עולה שרשימה זו כוללת שתי קטגוריות: תערובת חמץ, וחמץ נוקשה בעין (=לא בתערובת). '''רש"י''' במקום (שם ד"ה "מאן תנא דמתני'") מבאר ש"תכשיטי נשים" היא הדוגמה לחמץ נוקשה שהובאה במשנה.  
ב'''גמ'''' (שם) נחלקו אמוראים: לרב יהודה (בשם רב) תערובת חמץ חמורה יותר מחמץ נוקשה, ואילו לרב נחמן חמץ נוקשה חמור מתערובת חמץ. הגמ' מסייעת את שיטת רב יהודה מהברייתא.  
ב'''גמ'''' (שם) נחלקו אמוראים: לרב יהודה (בשם רב) תערובת חמץ חמורה יותר מחמץ נוקשה, ואילו לרב נחמן חמץ נוקשה חמור מתערובת חמץ. הגמ' מסייעת את שיטת רב יהודה מהברייתא.  
א"לאו" דנוקשה, נפקא ליה מ"כל מחמצת לא תאכלו": "כל"- רבויא הוא כדלקמן").  
א"לאו" דנוקשה, נפקא ליה מ"כל מחמצת לא תאכלו": "כל"- רבויא הוא כדלקמן").  
134

עריכות