הבדלים בין גרסאות בדף "חובת קידוש בשבת ויום טוב"

שורה 31: שורה 31:
ה'''גר"א''' פסק כשיטת השולחן ערוך. אמנם ה'''שער הציון''' מביא את ה'''מרש"ל''' וה'''ב"ח''' שמחמירים בכך. ה'''משנה ברורה''' ([https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%97%D7%9F_%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9A_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%A8%D7%A2%D7%90_%D7%91 אורח חיים רעא ב]) מחמיר שעל כל פנים לא תוציא אנשים שאינם מבני ביתה כי זילא מילתא.
ה'''גר"א''' פסק כשיטת השולחן ערוך. אמנם ה'''שער הציון''' מביא את ה'''מרש"ל''' וה'''ב"ח''' שמחמירים בכך. ה'''משנה ברורה''' ([https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%97%D7%9F_%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9A_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%A8%D7%A2%D7%90_%D7%91 אורח חיים רעא ב]) מחמיר שעל כל פנים לא תוציא אנשים שאינם מבני ביתה כי זילא מילתא.


===חיוב קטים בקידוש===
===חיוב קטנים בקידוש===
הראשון שהתייחס לדיון האם קטנים חייבים בקידוש הוא '''רבי שמואל הנגיד''' (הובא ב: [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9385&st=&pgnum=239&hilite= ספר העתים קנה]) שכתב כי קטן כיון שאינו מחויב בקידוש אינו מוציא אחרים ידי חובתם.
הראשון שהתייחס לדיון האם קטנים חייבים בקידוש הוא '''רבי שמואל הנגיד''' (הובא ב: [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9385&st=&pgnum=239&hilite= ספר העתים קנה]) שכתב כי קטן כיון שאינו מחויב בקידוש אינו מוציא אחרים ידי חובתם.


82

עריכות